Vem skulle ni vända er till?!


En dag förra året satt jag och tänkte på VEM av oss här jag skulle vilja gå till, om vi redan var färdigutbildade läkare.  Jag tror många har ställt sig den här frågan.Och då tänkte jag inte att problemet skulle vara ett skärsår, för då kan man gå till vem som helst! Men tänk om man hade ett störra problem, ett allvarligare problem som kräver tillit och förtroende. Tänk om ni hade ex. ett intimproblem och vart tvungna att gå till en av oss i vår klass.
Vem skulle det bli?

Jag kom också på att det finns en hel del bra människor, men många är ändå väldigt påverkade av sina kompisar. Så när jag tänkte på ex. person A, och kom sedan på att personen skulle berätta ALLT för sina kompisar - så la jag snabbt ner projektet "person A".

Till slut insåg jag att det bara handlade om några enstaka personer.
Det var skrämmande, då det går ca 100st elever i vår klass.
Men det blev mitt val. Mina prioriteringar.


Vem skulle Ni välja att vända er till?!





Kommentarer
Postat av: Jeppe

olivia! ingen bra reklam för gumed! :):)



men sen tror jag att man hellre går till en läkare man inte känner om man har ett jobbigt problem, så man varken kan bedömas eller bli bedömd innan besöket.



men ok när ämnet ändå är uppe: alla ni tjejer som läser olivias blogg och vet vem jag är- vad tror ni om mig som er gynekolog?



all konstruktiv kritik mottas med glädje:)

2009-09-17 @ 23:31:53
Postat av: EW

JESPER! AAAlllldrig.....

2009-09-18 @ 00:59:52
Postat av: Olivia



Haha var rolig du är Jeppe!



Är det här jag ska ha reklam för "Jeppe Da Gyno" istället?! :P Men helt seriöst - tänk efter vem av oss skulle du vända dig till om du hade "fel på snorren" liksom? Det är inte alls så jäkla självklart...



2009-09-18 @ 08:07:44
URL: http://angel99procent.blogg.se/
Postat av: Jesper

EW jag sa konstruktiv kritik!!!



olivia vänd på det- vilka läkare som jag känner skulle vilja ta emot mig å mina snoppproblem- skulle du?:)

2009-09-18 @ 10:29:45
Postat av: Jeppe

HAHA snoPPProblem 3 raka P hoho vad roligt

2009-09-18 @ 10:31:00
Postat av: Olivia



Problem som problem...oavsett om det är snoPPProblem med 3P (herre gud, jag associerar det med tre fosfat!) eller var som rinner eller en fraktur...



Ja, jag skulle kunna ta emot dig..! :P

2009-09-18 @ 13:53:19
URL: http://angel99procent.blogg.se/
Postat av: EW

haahahhaha konstruktivt ska du få;

Jesper...Det känns inte tryggt att gå till en manlig gynekolog som man känner, du blir säkert en toppen vaginadykare!



shit detta var jag bra på!

2009-09-18 @ 23:27:14
Postat av: Jeppe

vaginadykare- dagens ord (och stark kandidat till årets)

2009-09-19 @ 14:36:35
Postat av: Anonym

PPP e också förövrigt en grym kryptisk förkortning av snoppproblem för folk som vill va diskreta.



okokok jag kommer till dig när den dagen kommer olivia!

2009-09-19 @ 14:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0