Olika problem



Jag kom och tänka på det där med problem i livet, att man har olika problem i olika livsstadier. När man var barn och någon tog ens leksak, så var det ett problem. I tonåren uppstod ett problem, när en tjej pratade med den kille man var intresserad över - det var liksom världens undergång då. I gymnasiet hade man kanske problem med allt; föräldrarna, kompisarna, betygen, kärlekslivet - ja, vad vet jag?! På universitetet skulle det vara surt att missa en tenta med något poäng.

Men de verkliga problemen det är de vi inte kan föreställa oss än; att mista ett barn, att någon familjmedlem blir svårt sjuk och man måste handskas med det på daglig basis, när en familj splittras då de bråkat över ett fjantigt testament, när man blir påkörd av en bil och svårt handikappad, när man kommer hem och den som skulle ha varit ens "andra halva" signerat skillsmässopapper och man står där med 4 barn och skulder upp över öronen - det ni, det är riktiga problem!

Jag menar inte att man ska bagatellisera de problem som uppstår under våra liv, oavsett när det är - men jag ville bara dela med mig om vad jag tänkt på.

Det är ännu värre med vår släkting än det var för 2 veckor sedan när jag lämnade mitt hem. Hon ligger på sjukhuset och känner inte igen oss längre! Det är skrämmande vad vissa sjukdomar kan göra med oss, och det är ännu skrämmande hur fort det går.

Jag inser hur lycklig jag är som har tur att vara en frisk människa.
Jag är tacksam att varken jag eller mina nära och kära behöver lida.
Och jag önskar att det förblir så!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0