Pokerface


Jag gick för att titta på Biochemin igår och det visade sig att det inte var så illa med teorin. Jag fick hela 70%! Men vad hjälper det när "bilderna" gick åt skogen?! Det var tyvärr förväntat - för jag hade först det första, glömt att träna på bilderna och för det andra - slarvat och inte läst ordentligt i uppgifterna att man skulle måla strukturer/namn/enzymer!

Jag hade bara skrivit enzym-namnen och det hade jag fått poäng för. Strukturerna kunde jag inte för det hade jag inte tränat på, men jag kunde ju teorin! Om jag bara såg att det fanns EN rad med information skulle gällde för ALLA  a) + b) + c) uppgifter - så kunde jag åtminstone skriva det jag vet från teorin, namnen. Men sådant händer, och det gäller väl vara mer uppmärksam vid nästa tillfälle.

Jag kom också att tänka på de människor som varit panikslagna under årets gång, och frågat mig om tips, frågat hur jag gör eller skall göra. Varför de vänt sig till mig är ju ett mysterium i sig - men så var det. Idagsläget känns det så snopet att först ge alla världens tips till dessa människor och nu se de klara proven medan man själv står där och funderar "hur i allsin dar" det kunde bli såhär?!

Idag hade vi Biofysik och det gick inte heller hela vägen. Jag har var 2p ifrån den magiska ´pass´gränsen - och lyssna på det här: jag har räknat ut RÄTT men valt FEL svars-alternativ!! På mitt kladdpapper står det exakt hur jag räknat och svaret jag kom fram till, ändå råkar jag ringa in ett annat alernativ på svarspappret. Och då är det inte "fel" - men ändå räknas det som fel. Bye, bye 2 poäng! Jag vet fortfarande inte hur vissa av mina klasskamrater gjort när de gått till läraren och fått 4 pöäng extra, det är ett mysterium i sig men det har hänt!!

Jag måste ju ha en slags undermedveten "talang" för att göra den här typen av "fel". Och just nu känns allting verkligen riktigt jobbigt, jag är jätteledsen och mest förbannad på mig själv. Hur faen kan jag göra såhär mot mig själv?! Jag vet att ingen bryr sig ändå.

Jag trycker på "hold" och lägger känslorna i hyllan.
Jag fortsätter till nästa mål.


Pokerface.




Kommentarer
Postat av: Madde

Stressar du för mycket under själva proven? Du måste väl ha lärt dig vid det här läget att man måste ta sig tid, och läsa igenom i lugn och ro (även om man har tidspress!) Jag håller tummarna för dig ändå Oliven för jag vet att du kan. Så länge man VILL lyckas så klarar man det. Kämpa vidare! Jag tror på dig!

2009-09-04 @ 18:55:05
Postat av: JEnnet

Kvinna!!!! Kämpa kvinna kämpa låt inte allting get to u för då kommer du inte känna att du inte kan hantera det o det e inte sant!!! du vet det själv!!! Get another hylla om det behövs men du har ingen tid att känna dig ledsen än så länge :)))) Learn from ur mistakes and GET IT DONE!!! It's not as easy as it sounds i know!

2009-09-04 @ 20:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0