Biochemistry - over!



För 2 veckor sedan hade vi Biochemi tenta.

Till den hade jag pluggat teori i 10 dagar, efter min fotledsoperation. Jag tyckte att jag kunde teorin bra men hade då "glömt" att träna på strukturerna och tentan sket sig. Efter det hade jag omtentor i andra ämnen, tack vare onödiga slarvfel. I fredags fixade jag fysik-tentan och hade då 2 dagar på mig att rita strukturer inför gårdagens Biochemi.

Eftersom jag fick bra på teori-delen senast, bestämde jag mig för att endast rita strukturer hela helgen. Jag hann lära mig 40st, och tänkte inte ens tanken att repetera teorin. När jag gick till provet hoppades jag på att iallafall 4 av de 40 strukturer skulle komma. Men nej, bara EN kom!

Jag fick panik mitt under provet då jag insåg att jag bara kunde en bild. Faen, faen, faen...jag ville lipa, jag ville skrika ut min vrede i tentasalen, jag ville slita ur allt mitt hår på huvudet. Men den andra delen av mig sa: va faen, kom igen, kämpa på!! Ge allt du har på teorin nu då, den sätter du!!

Jag struntade i strukturerna och kollade istället på teori-delen. Jag var svimfärdig när jag kom på att jag inte repeterat någon teori alls, då strukturerna vart mitt "problem" - och att jag nu var tvungen att sätta nästan alla teorifrågor. Jag trodde att det var omöjligt, men nu i efterhand vet jag att jag gjort det!!


Jag lever på hoppet ibland.
Det är jävligt dumt, onödigt och stressigt.
Ibland känns det skakigt, och ibland räcker det.
Men jag hatar att jag gör såhär mot mig själv!
Ibland...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0