Stygnen är borta!


Igår var det planerat att jag skulle plugga Biophysic. Och planera är min stor grej, men att genomföra det...nja, där har vi problem. Jag mådde skit hela dagen; jag var supertrött (varför blir man alltid det så fort man sätter sin fot på dorms?), jag hade ont i magen och var allmänt ledsen, trots de fina solstrålarna som sken utanför mitt fönster. Att jag inte pluggade Biophysic gjorde inte saken bättre.

Hela dagen gick, inget blev gjort. Vid kl.19 bestämde jag mig för att vila ut istället och kolla på en film. Vi hade hittat på "The Flock" i 30minuter när Jan kom förbi och hälsade på. Hans plan var att ta bort mina stygn, och hans plan - till skillnad från min, genomfördes. Och det var tur att han tog sig tid och tittade på foten, för skulle jag ha väntat längre så skulle stygnen ha växt in i huden!!

Det tog mig först 1h och ta bort en satans många småplåster, efter att ha haft foten i varmbad i en balja i ytterligare 1h för att "lösa upp limmet i plåstren". Jan hämtade sina sterila och genomförde sitt jobb ytterst bra - ur min vinkel - som patient. Men jag var minns lika rädd för att ta bort stygnen som för självaste operationen, och när allt var klart och Jan lämnade oss, låg jag kvar helt utpumpad på krafter med dunkande huvudvärk!!

Att vara läkare är säker en kul grej.
Men att vara en patient, fy sjutton - det är inte "min grej"!!


Kommentarer
Postat av: Karin

Hur ser foten ut nu när du tagit bort stygnen? Känns den ok?

2009-09-02 @ 16:27:50
Postat av: Madde

Uuuh, lät äckligt det där med styngen :S Hur mås fossingen annars, kan du gå? Och, hur gick det med dina prov?? KRAAAM

2009-09-02 @ 20:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0