Hem om 2 dagar!



Jag öppnade mejlen precis och mamma hade skrivit:

"Juz zaczelam kupowac vegetariska produkter för om 2 dagar är Du hemma!
Vill åka till Ullared och shoppa med Dig och fixa Blockets-annonser och slänga massor grejer hemifrån! Jag håller tummarna imorgon! Puss! "


Det första betyder "Jag har börjat inhandla..."
Vi har ju flyttat, och mer eller mindre tagit med ALLT från det förra huset.
Mamma vill använda mitt ordningssinne för att "rensa bort" lite skit hemmifrån; sälja en del på Blocket, skänka bort ytterligare en del och slänga sådant som inte går att använda.

Trots att det innebär en del "jobb" - så gör ett sådant mejl mig väldigt glad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0