"Memory"


Good morgning everyone...

Ny dag, nya tag.
Jag har precis tagit en dusch och jag saknar ord hur skönt det känns. Det känns liksom som en blanding av att bli pånyttfödd, tappa 10kg i vikt och få ett nytt "energimoln" på sig - ja något sådant! De flesta fattar hur jag menar...

Ska snart äta frukost, väntar bara tills Krister diskat klart berget av disk. Utanför vår dörr har det bildats en sopptipp för ingen har gått ut med de 8st soppåsar som legat där i flera dagar. Vi har inte städat rummet på en evighet, så det är lagom äckligt. Vi får väl skylla allt på en enda sak: tentaperiod, hehe.

Igår lade min klasskompis upp en länk, där hennes lillasyster gjort en egen låt. Jag har lyssnat på den sedan dess och jag tycker den är grymt bra!
Här kommer Hesho Rashid´s "Memory":



Kommentarer
Postat av: maya

Hejsan!



Hittade din blogg när jag sökte runt om information kring läkarstudier i Gdansk. Roligt för dig att du tagit din in och att du verkar trivas. Jag är också en av dem som drömmer om att bli läkare en dag och jag undrar vad som krävs för att komma in i Gdansk?



Jag har gått samhälls på gymnasiet men kommer läsa naturvetenskapligt basår nu så att jag får rätt behörighet. Men vilka kurser behöver man egentligen?

Gäller Kemi (AB), Biologi (AB), Fysik (AB)? eller räcker det med fysik A?



Vilken mattenivå samt engelskanivå bör man ha för att "klara" sig?



Det vore supersnällt om du kunde svara på dessa frågor...



Ha det fint och lycka till med allt!

2009-09-11 @ 22:17:51
Postat av: Olivia

Hej Maya!



Va roligt att du tittade förbi! Om du drömmer om att bli läkare en dag, så finns det inget bättre än att försöka uppfylla den!



Du undrar vilka kurser man ska gå för att komma in på läkarutbildningen, och jag vet faktiskt inte för jag hade läst alla kurser (upp till den högsta nivån som fanns i varje ämne) och hade på så sätt inga problem när jag väl skulle söka.



Men, jag kan tipsa dig om sidan: http://www.jedlinski.com/ - där ska det finnas den information du behöver. Du kan alltid mejla de som har sidan, det är också de som anordnar intagningsprovet som består av två delar: biologi och kemi. Fysiken togs bort i år.



Lycka till med att uppfylla din dröm! :)



2009-09-12 @ 09:39:57
URL: http://angel99procent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0