Getingbo?


Jag tror vi har ett getingbo någonstans utanför vårt fönster. Hela tiden är det en eller två getingar som flyger in i rummet och surrar runt. Nu har Krister öppnat både balkongdörren och den vanliga dörren ut mot korridoren för att getingarna ska "känna av" tvärdraget och flyga ut. Men än så länge är getingarna kvar och den enda som känner av tvärdraget är jag, som sitter mitt i det. Pust..

Jag är godissugen och vill ha massa svenskt lösgodis, men vi har inte ens en ´vending machine´ i vår hus så man skulle kunna skaffa sig ett substitut. Nä, illa är det!

Utanför vår dörr ligger 7st pizzakartonger och 4st Cola flaskor (á 1,5L). Detta blir ingen hälsosam månad direkt, men jag orkar verkligen inte stå och laga mat hoppandes på ett ben. Snart måste jag börja styrketräna foten seriöst, så att den blir bra snart. Efter det ska jag väl börja träna själv, för att "bränna bort" de ohälsosamma vanorna som man har införskaffat just nu. Jag har legat som ett V i sängen idag - med foten i högläge. På något konstigt sätt lyckades jag somna sådär, med huvudet dinglandes mot bröstbenet (sternum).

Gissa vem som har nackspärr nu då?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0