Hang in there!


Nya "ettor" kommer inom kort, vissa har redan anlänt.
"Tvåor" behöver flytta ihop för att göra plats för de nyanlända.
Folk bestämmer sig för att flytta ut från studentkorridoren.


Jag går i en våning och inser hur tomt det är.
I "studyroom" ligger några utrivna sidor från "Netter´s Anatomy Atlas".
Jag går förbi och undrar om någon rivit ut de av glädje eller av sorg...


Folk städar sina rum, rensar i papper, gör plats för det nya året.
Eller den nya studenten som ska bli ens rumskamrat.
Vissa har gråtit glädjetårar, andra är tomma inombords.


En del har klarat sina omtentor, andra har failat.
Vissa gjorde prioriteringar som höll, andra chansade.
Ytterligare folk gjorde sitt bästa trots att det inte räckte hela vägen.


Många har åkt hem efter omtentorna.
Andra har valt att stanna kvar.
Folk ska sova, festa och umgås.


Om en vecka börjar skolan igen.
Det ska bli spännande vad som händer då.
Det rensas, och vi står på ruta 1 igen.


Livet fortsätter.


Kommentarer
Postat av: EW

Det ska bli kul!:) Jag längtar tillbaka till mitt 'andra liv'

2009-09-19 @ 00:32:55
Postat av: Henny

Fint skrivet oliven... vi ses på flyplatsen, ÅH vad jag längtar hem till Göteborg. Ska bli den bästa känslan på länge att komma HEM.



kram



2009-09-19 @ 09:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0