Fega Vänner


"När vi har medgång, känner våra vänner oss.
När vi har motgång, känner vi våra vänner."


Fega människor är inte mina vänner.
De som inte vågar stå på sig, vara ärliga mot sig själva och mot andra.

Jag är kanske inte så bra på det heller, men jag har iallafall en "ryggrad".
Jag vet vem jag är, vad jag vill, vad mina mål är, hur jag ska bete mig och att jag i grund och botten är samma människa. Jag ändrar inte min personlighet oavsett om jag är med någon super-duper-populär människa som bara vill höra skitsnack eller om jag är med en plugghäst eller utmobbad person. Min "kärna" förändras inte!

Jag vet att de fega människorna man har omkring sig, de utan ryggrad kommer att svika mig en vacker dag. Det kommer att hända då när jag minst anar det, när det väl gäller, när ögonblicket är där och jag tror att de ska stå och hålla mig varmt om ryggen. Det är då de fega människorna vänder 180grader.

Det är så folk gör.
Folk vill vara med de som är "starka", populära, snygga, coola - you name it! Folk gör också allt för att få uppmärksamhet, fast inte den där positiva uppmärksamheten för att man har vackert hår, är elitidrottare eller smart i skolan. Nä, nu menar jag uppmärksamhet med en touché av negativitet; skvaller, rykten, skitsnack, påhittade historier om varandra, att vara "duktig" i skolan även om det innebär fusk ...

För ingen vill ju vara med någon utmobbad jävel.
Det är inte så jäkla populärt att ta någon svag människas sida. Ellerhur?

Det folk gör är fel, men jag låter de fortsätta göra som de har gjort. Det är inte min grej att blanda sig i. Men jag vet bara en sak: den dagen någon gör något ont mot mig, är de aldrig mer välkomna tillbaka. Ingen barmhärtighet här inte!
Jag finns inte där längre. Klara dig bäst du kan!

Eller hitta en annan vän.


Och det är precis som ordspråket säger; man har många vänner när det går bra för en i livet: när man gör karriär, lyckas i skolan eller har tillgång till pengar och makt, men när allt skiter sig - det är då vi lär känna våra riktiga vänner, för de kommer finnas där, de kommer hjälpa och sträcka sin hand oavsett vad som inträffar!



Kommentarer
Postat av: ?

varför är du vän med de här människorna om du mistänker att dom kommer att svika dig? va bara med dom som bryr sig om dig och du om dom. Skit i resten

2009-05-28 @ 13:38:16
Postat av: H

For att vissa "vanner" bryr sig.. men nar det val galler sa finns de inte dar for dig. Sa det ar inte alltid latt att veta vem som kommer att svika. Jag gillar inlagget oliven, helt ratt det du skriver...

2009-05-28 @ 17:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0