När teori och praktik förenas...


Men en kopp grön thé med vaniljsmak, tänker jag tillbaka på förra året. Det känns så länge sedan, jag tänker på det som "back then". Det är kusligt men samtidigt lustigt att man känner så. Vart tog förra året vägen egentligen?!

Kanske känns det såhär för att det inträffade så mycket förra året, så mycket känslor att ta in under så kort tid. För mig känns förra året, kanske 3 år bort?! Nu har nästan andra året också flugit förbi, mitt framför ögonen på mig. Jag förstår återigen inte hur snabbt ett år egntligen får lov att fortskrida...

Jag ser fram emot nästa år sjukt mycket! Äntligen mer praktiska delar! Äntligen något som jag är bra på, och inte behöver kämpa så mycket med. Äntligen något mer relaterat till medicin. Hittills kan man nästan säga att vi läst "vilken-naturvetenskaplig-utbildning-som-helst"- ja, så känns det för min del; kemi, biologi, lite om cellen och genetik. För omväxlingsskull, lite biophysik och psychologi. Vad som ligger vart, hur saker och ting fungerar och håller ihop.

Teori är när man vet allting, men ingenting fungerar.
Praktik är när allting fungerar, men ingen fattar varför.
I Med-School förenas teori och praktik: ingenting fungerar och ingen förstår varför?!

Jag har också funderat över vilka som är kvar här nästa år; vilka kommer byta skola, vilka som kommer in i respektive hemländer, vilka som kommer vilja ta sabbatsår osv.

Tur att vi är här för att lära oss. Det vore ju annat om man var tvungen att redan kunna allt. Så tycker nämligen vissa lärare här i skolan. De blir förvånade att man inte kan allt redan. Men hallå, vad är då poängen att läsa här?

Allergin är här för att stanna.

Trots tabletterna.





Over and Out.



Kommentarer
Postat av: Nina

Grönt me med vaniljsmak!?!? waaaaaa! vart hittar man de? :D mums!

2009-05-06 @ 15:44:03
Postat av: Olivia



Det finns på LIDL och heter "Lord Nelson".

Med en klick honung till, blir det himmelskt! :)

2009-05-06 @ 16:02:45
URL: http://angel99procent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0