Våga stå för det du tycker!



Till dig som tycker att jag bara klagar i bloggen.


Detta är min blogg, och jag får tycka, tänka och skriva vad jag vill. Det är mina åsikter! Det bättre att klaga allmänt i bloggen ibland, än att "snacka skit" om specifika personer bakom deras rygg - precis som du gör! De som känner mig personligen, vet att jag inte är ett dugg pessimistisk!

Tvärtom; jag är stark, jag peppar mig själv, jag försöker när det inte går och jag kämpar. Skulle jag ha varit negativ, skulle jag inte vara på andra året. Ingen pessimist överlever; tror man inte på sig själv och är optimistisk (men även realistisk) så är man ute ur spel.

Jag har bloggen för att "skriva av mig"; det är lättare att skriva vad man tycker och tänker, än att rabbla upp alla världens orättvisor för en annan människa som ändå inte kommer vara intresserad - för han/hon har också sina egna problem! Jag pekar inte ut några specifika personer/klasskamrater/namn, det håller jag för mig själv. Jag skriver om sådant som berör mig, sådant som gör mig irriterad, ledsen eller lycklig.

Om man skriver bra om sig själv, om sitt liv, sina resultat, sin hälsa - då klagar folk. Skriver man däremot om att världen inte är så fint plats på Jorden som man önskar att den var - då klagar folk då med! Så länge det finns olika åsikter, så länge kommer det att finnas folk som klagar.

Jag "klagar" inte på saker som är oväsentliga t.ex att någon har en ful klädstil, luktar illa eller har dåliga skolresultat - jag skriver om viktigare saker som att det finns vidriga killar, att alla examinationsformer inte passar alla människor eftersom vi fungerar på olika sätt och förresten, även om jag skulle välja att skriva om att jag inte gör något annat än att peka mig i näsan dagen lång....det är fortfarande min blogg, och jag skriver vad jag vill!


Vill du få någonting sagt, säg det till mig personligen ´next time´ istället för att snacka skit bakom ryggen på mig...! Det är verkligen jättefegt...



Kommentarer
Postat av: Jemal

Agree with u a 100% ...ska inte lyssna på vad människor som du inte ens känner till har att säga...people can take away everything that u have, but one thing is gonna stay with u, ur opinion and u thoughts. Express yourself...



xxxxx

2009-03-29 @ 21:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0