Nu är jag fri!



Neuroscience var OK.
Jag brukar kunna tycka en hel del annars, men den här gången är ordet "OK" det enda jag kan få ur mig. Jag känner mig varken glad eller ledsen. Inte heller nöjd eller besviken.
Det är som om jag inte har några känslor kvar alls, överhuvudtaget.

Jag har redan kommit på 2st "idiotiska fel" som jag gjorde, trots att jag satt fokuserat och försökte koncent

1) När ordet motor aphasia dök upp på provet, kopplade jag det till Broca´s area och tänkte för mig själv; "Glöm för Guds skull inte skriva of DOMINANT hemisphere, Olivia!"...men sedan skulle jag tänka i vilket gyrus den låg i och summa kardemumma glömde jag skriva det.

2) De frågade om Babinski´s sign - vilket tract är skadad, och jag svarar att ´upper motor neuron´ är skadad. Det är ju egentligen korrekt, men det var ändå inte det de frågade om. Dumma mig..


Men sedan skrev jag säkert en del korrekta svar, så det har förhoppningsvis inte gått "åt helvete". Provet var kl. 18 idag, och lärarna kom typ en halvtimme sena så allt blev förskjutet. Jag var trött och ville bara få provet överstökat så fort som möjligt.

Nu är jag fri iallafall!
Förut kände jag mig som en fågel instängd i en bur.
Men någon glömde stänga den där lilla dörren - och jag flög ut!

Äntligen, tänkte jag.
Äntligen, är jag fri!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0