Omogna killar


Idag hade jag enorma planer på att plugga efter skolan. Jag kände mig rentav motiverad i allra högsta grad! Idag skulle jag skriva historia, idag skulle bli en ny dag i mitt liv. Hejja mig! Men när jag kom hem insåg jag att en av mina tjejkompisar var "man down!" Mitt hjärta brast, som det alltid gör när någon runtomkring mig är i behov av stöd och nu skulle jag på uppdrag: räddning!

Det blev lite "tjej-snack", och vi alla lättade på våra hjärtan.
Jag tror att det är ganska bra att göra det ´from time to time´, iallfall om man känner att det hjälper. Vissa kanske tycker det är jättetöntigt, men vi andra som känner att det hjälper är bara glada att inte alla omkring oss känner så...

Vi diskuterade killar:

- "varför försöker de vara någon de inte är innerst inne?"
- "varför rätar de till snorren offentligt?" (OBS! Det är inte manligt, bara äckligt!)
- "varför tror de sig vara smartare än de är?"
- "varför försöker de imponera på sina polare?"
- "varför är en polares ord värd 100 gånger mer än flickvännens?"



 ...och vi försökte lösa den eviga gåtan: varför är de flesta killar så jävligt (!) omogna;


- "de beter sig som de vore 15 år..."
- "de är omogna för det har precis gått ur gymnaiset..."
- "de har dåligt självförtroende och mår bättre av att leva i flock = polarna"


....och efter en stund kom vi in på vilket typ av kille är den där "rätte" för oss;


"är han mogen om han är skild då?"
- "om han har egna barn då?"
- "man kanske ska försöka hitta en ensamstående pappa, han måste ju vara mogen?"
- "man ska skaffa sig en kille som har levt hela sitt liv med en alkoholiserad ensamstådende mamma, som kan ta hand om sig själv..."



Jaa, killar - varför är ni så omogna?

Varför ska "grabbarna" vara viktigare än oss?
Varför mognar ni först vid 40, om ni ens gör det överhuvudtaget?
Varför ser ni inte hur mycket vi bryr oss, hur mycket vi accepterar?
Varför ser ni inte våra uppoffringar och hur mycket vi ställer upp för er?
Varför ser ni inte att drömtjejen står rätt framför er?

Ni är sorgliga.



Kommentarer
Postat av: Jonas

"Varför ser ni inte att drömtjejen står rätt framför er?"



När Madeleine står framför mig så svartnar allt annat och jag ser bara henne, e som att se tunneln till himmelriket :)

2009-03-26 @ 21:57:59
URL: http://www.jonaseklund.org
Postat av: bella

"varför är en polares ord värd 100 gånger mer än flickvännens?". Det händer inte om det är rätt flickvän. Den man älskar har enorm inverkan på en, varje sig man vill det eller inte. Så om det är kärlek, så lyssnar han på tjejen mer än polarna, som sagt, varje sig han vill det eller inte.

2009-03-27 @ 09:09:28
Postat av: Anonym

de enda som e sorgligt här e du. Va e de för sne bild av verkligheten? de tragiska e att om en kille hade skrivit de här om tjejer hade han kallats chauvinist o gud vet vad mer han hade kallats, men när en kvasifeminist med noll insyn som du skriver e de helt ok. de finns usla killar , de finns bra killar precis som de finns usla tjejer som de finns bra tjejer. hur bra en person e, sist jag kolla iaf, är inte bunden till kön...

2009-03-27 @ 12:17:38
Postat av: Krister

Till den anonyma. Gör du inte precis samma sak när du säger att en kille skulle bli kallad chauvinist om han sagt samma sak om tjejer?

Visst jag håller med om att oavsett kön så finns det bra och dåliga personer.

Du ger intrycket av att du känner dig träffad och försöker hugga tillbaks med väldigt svaga argument.



Det är sorgligt...

2009-03-27 @ 13:14:08
Postat av: Monira

Nu kommer jag här från ingenstans och frågar efter din email adress olivia, har några frågor jag vill ställa dig om det går bra =)



/ Monira

2009-03-27 @ 17:57:58
URL: http://monnni.blogg.se/
Postat av: Olivia



Bella: Jag håller med till 100%, den som älskar - lyssnar. Jag vet bäst :)



Till Anonym: Var inte dum! Självklart vet du att jag inte menar alla killar. Det finns usla tjejer, precis som det finns usla killar. Men om du känner dig träffad, så finns det säkert en logisk förklaring även till det...



Du klagar på mitt tankesätt, men själv kan du inte ens signera ditt namn när du kommenterar här. Stå för det du tycker!



Noll insyn?! Jag skulle nog inte påstå det; jag vet mer än du anar...



Du skriver: "de tragiska e att om en kille hade skrivit de här om tjejer hade han kallats chauvinist o gud vet vad mer han hade kallats" men sanningen är den att ni (killar) behöver inte ens skriva så här mycket om tjejer - jag ser ändå hur ni är! Beteendet säger mer än 1000 ord...



Och just nu står ord mot ord. Sayonara!

2009-03-27 @ 19:12:35
URL: http://angel99procent.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag tycker bara att killar är sorgliga! Okej, inte ALLA herr Anonym, men många!!!

2009-03-27 @ 19:13:01
Postat av: Monira

Mailen funkade inte riktigt där :p

2009-03-27 @ 20:58:54
URL: http://monnni.blogg.se/
Postat av: Anonym

okej ett det är fröken anonym och inte herr, ich jag heter Sarah, således är jag varken anonym eller kille. Och den här frågan går till signaturerna Hanna, Olivia och alla andra som håller med dem, varför?

2009-03-27 @ 23:23:51
Postat av: Hanna

Hörru, fröken Anonym! Ursäkta att jag kallade dig Herr! Har du nånsin tänkt på att låta folk ha sina egna åsikter? Detta är en persons blogg som hon skriver i för att visa hur hon tänker i såna här situationer. Och jag håller med henne.... vadå varför? Vad är det du vill veta? Har vi inte sagt klart och tydligt hur vi känner i detta ämnet? Ha dina åsikter, men du behöver inte vara otrevlig och skriva massa skit... Så snälla, gör oss alla en tjänst och sluta leka allan ballan.....

2009-03-28 @ 00:45:31
Postat av: Krister

Hmm Sarah... Ovanligt namn för att vara svensk?! Jag håller inte med till 100% varför är du så emot det? Du måste ha en väldigt bra kille, vara helt oerfaren, eller vara en otroligt taskig brud... Vem vet du kanske bara bluffar. Det vore ju inte första gången nån försöker. =)



No offense.

2009-03-28 @ 10:13:21
Postat av: E

Haha detta var ju intressant!IP-nummer nu!!

2009-03-28 @ 10:54:54
Postat av: Jenny

Vann rätt danspar i Let's Dance?



Kommentera på min blogg! Diskutionen är igång.

2009-03-28 @ 10:59:13
URL: http://jennypennanstar.blogg.se/
Postat av: Jemal

Fy fan.....leave the girl alone for fucks sake. Det här är Olivias blogg, jag understryker, OLIVIAS...där hon skriver vad hon tycker. Det e därför man har blogg.inte för att skriva det som andra ska tycka e bra, utan det man tycker, kan vara båda bra och DÅLIGT. Om DU fröken whoever the fuck u r håller inte med vad olivia tycker,så tycker jag att du antingen ska vara lite artigare, cuz u aint in ur own territory.Eller så du tar din synpunkt och sticker den upp din arsel för ingen in this blogg bryr sig om vad DU tycker. Det här är en dagbok stil, in " I am gonna lick people's ass to think good of me" bok stil. Believe it or not, människor får tycka vad de vill. If u dont agree just spell it out in a nice way. if u cant be arsed,then fuck off.Dont like it-don't read it,problem solved.

2009-03-29 @ 20:57:05
Postat av: Anonym

Fy fan.....leave the girl alone for fucks sake. Det här är Olivias blogg, jag understryker, OLIVIAS...där hon skriver vad hon tycker. Det e därför man har blogg.inte för att skriva det som andra ska tycka e bra, utan det man tycker, kan vara båda bra och DÅLIGT. Om DU fröken whoever the fuck u r håller inte med vad olivia tycker,så tycker jag att du antingen ska vara lite artigare, cuz u aint in ur own territory.Eller så du tar din synpunkt och sticker den upp din arsel för ingen in this blogg bryr sig om vad DU tycker. Det här är en dagbok stil, in " I am gonna lick people's ass to think good of me" bok stil. Believe it or not, människor får tycka vad de vill. If u dont agree just spell it out in a nice way. if u cant be arsed,then fuck off.Dont like it-don't read it,problem solved.

2009-03-29 @ 20:58:07
Postat av: jemal

Fy fan.....leave the girl alone for fucks sake. Det här är Olivias blogg, jag understryker, OLIVIAS...där hon skriver vad hon tycker. Det e därför man har blogg.inte för att skriva det som andra ska tycka e bra, utan det man tycker, kan vara båda bra och DÅLIGT. Om DU fröken whoever the fuck u r håller inte med vad olivia tycker,så tycker jag att du antingen ska vara lite artigare, cuz u aint in ur own territory.Eller så du tar din synpunkt och sticker den upp din arsel för ingen in this blogg bryr sig om vad DU tycker. Det här är en dagbok stil, in " I am gonna lick people's ass to think good of me" bok stil. Believe it or not, människor får tycka vad de vill. If u dont agree just spell it out in a nice way. if u cant be arsed,then fuck off.Dont like it-don't read it,problem solved.

2009-03-29 @ 20:59:01
Postat av: jemal

Fy fan.....leave the girl alone for fucks sake. Det här är Olivias blogg, jag understryker, OLIVIAS...där hon skriver vad hon tycker. Det e därför man har blogg.inte för att skriva det som andra ska tycka e bra, utan det man tycker, kan vara båda bra och DÅLIGT. Om DU fröken whoever the fuck u r håller inte med vad olivia tycker,så tycker jag att du antingen ska vara lite artigare, cuz u aint in ur own territory.Eller så du tar din synpunkt och sticker den upp din arsel för ingen in this blogg bryr sig om vad DU tycker. Det här är en dagbok stil, inte " I am gonna lick people's ass to think good of me" bok stil. Believe it or not, människor får tycka vad de vill. If u dont agree just spell it out in a nice way. if u cant be arsed,then fuck off.Dont like it-don't read it,problem solved.

2009-03-29 @ 21:04:38
Postat av: Anonym

Din bloggs två senaste inlägg är en enda stor motsägelse kryddad med fördomar och idioti.



Du skriver att du är emot bs bakom folks rygg, ändå sitter du med ditt tjejgäng och gör dito. För du skriver nämligen att du INTE riktar dig till alla killar vilket betyder att ni pratade om VISSA killar, UTPEKADE killar inte sant? Och han/de var inte med i detta tjejsnack va?



Kom nu inte och påstå att ni bs:ade killar i allmänhet för det går inte ihop med att du samtidigt medger att det finns "usla tjejer" i allmänhet. Det vore ett ganska korkat hat mot killar bara för de är lika dumma som tjejer? Du har helt enkelt kastat tjurbajs i ditt eget glashus. Praktisera det du lär ut Olivia.



Det andra jag skrattade åt är såklart det ni kom fram på ert bs-möte!



"varför rätar de till snorren offentligt?"

Svar: För att den ligger fel, Oliva



"varför tror de sig vara smartare än de är?"

Svar: Olivia - den levande IQ-mätaren, mät din egen istället! Av bloggen att döma blir resultatet Badboll alt Brödlimpa, kanske korvspad?



"varför försöker de imponera på sina polare?"

Svar: Flockens ledare får para sig med alla honor helt enkelt, survival of the fittest - C. Darwin



"Varför ser ni inte att drömtjejen står rätt framför er?"

Svar: För att hon uppenbarligen INTE är drömtjejen, eller hur? Så enkelt är det.



"Ni är sorgliga."

Svar: Fin slutplädering, den fångar allt du har kommit fram till och lite till.



Ta ditt ansvar och be om ursäkt för dina stötande substanslösa påhopp och behåll den lilla respekt du kan.



Anonym, träffad

2009-03-30 @ 00:06:05
Postat av: Hanna

återigen, låt henne säga vafan hon vill.... hennes blogg eller hur? PALLA helt ärligt, varför tar du åt dig för??? fjant.....

2009-03-30 @ 00:34:21
Postat av: Krister

Jaa... det senaste stolpskottet förstår uppenbarligen inte att man kan uttrycka sig som om det vore killar i allmänhet samtidigt som man tänker på specifika personer.

Än sålänge har inga namn nämnts och jag har en känsla av att du inte var närvarande under tjejsnacket som nämndes...

Dvs du har ingen aning om vad du snackar om.



Hoppas du hänger med nu när du dumförklarar folk utan grund, då Olivia varken påstått sig själv vara smart eller någon annan vara korkad.

Men du kan omöjligt ha alla hästar i stallet om du tror att man måste vara dum för att man tror sig vara smartare än vad man är.

Vilket ochså innebär att du tycker att du själv är du eftersom du kände dig träffad?



I jämförelse med dig kan jag ju säga att Olivia kan vara stolt över sin badboll, brödlimpa (ingen av dem är namn så de behöver ingen stor bokstav)eller korvspad till IQ.



Jag hoppas ochså att du inte sätter dig och bajjar mitt på gatan bara för att du känner att du behöver.

Men om man ser tillbaks på din IQ så kanske man borde oroa sig, det är ju trots allt en hel del baj på vägen till skolan.



Så nu, din sorgliga stackare... den sista punkten, där du åter igen säger emot dig själv (substanslösa påhopp/träffad)



Mannen du är inte ute på tunn is du har redan tagit dig vatten över huvet.



Nu måste du vara jävligt glad att du är anonym... så tagga ner lite och behåll whatever respekt du möjligtvis kan ha kvar.

2009-03-30 @ 01:07:37
Postat av: E

hahaha seriöst. Du måste ju förstå att hon skriver med ironi. ta inte allt så ordagrant, det är pinsamt!

Ogillar starkt hela den påhoppande grymt långa kommentaren där uppe. Den är INTE ok!

Jag älskar IP-adress funktionen, busted:)

2009-03-30 @ 09:12:51
Postat av: Olivias -friend

fucking hell!!!damn go girl u have a lot in u...bullshit that is. the reason y dont give ur name is probably because that stinks as well!! och jag förresten, tjejen där med låg IQ, man behöver inte ens vara olivias kompis för att se hur IGNORANT du är!! almost sound like u were brought up like a dog or something, impressive! but here,that dont make sense cuz even dogs r not as stupid and filthy as ur beautiful Comments, which reflect right back at cha and show just how much of an open minded person you are. Olivia, do a little favor here,no matter what that bitch writes,ignore it cuz u r worth more than that.and btw...Olivia,i think u should put password on ur blogg so that the monkeys like "girl with a low IQ" dont read it. they r probably way beyond understanding what a democracy and "EXPRESSIVITY" means. and to you, Monkey girl: Go and f***k urself.

Love ya Olivia!!!

2009-03-30 @ 10:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0