Hur gör ni?!



Hejsan,

Jag undrar om det finns någon frivillig själ där ute som vill hjälpa mig?!
Hjälp mig snälla - jag behöver förstå några viktiga koncept:

- hur pluggar man?
- hur lång tid innan är "att börja i tid"?
- hur ska man orka sitta still medan man pluggar?

- hur ska man samla tankarna som svävar iväg hela tiden??
- hur pluggar man på ett bra och effektivt sätt?
- hur ska man orka plugga regelbunde
t?
- varför är det så lätt att pyssla med andra grejer istället för att plugga??


Jag vet att jag har valt rätt utbildning, jag vet att jag vill arbeta som läkare i framtiden. Jag vet också att alla är olika, pluggar på olika sätt, lär sig med olika metoder och under olika lång tid.

Det sägs "I´ve learned from the best", så nu vill jag lära mig av er.

- Hur gör ni?!




              I helgen behövde jag skrapa bilrutan från insidan!!  Normalt?!



Kommentarer
Postat av: Miss F

Kanske är jag inte bästa exemplet för HUR man ska plugga, men jag känner dig väl för att ge dig ett råd:

"Sköt dig själv och skit i andra"...

Fokusera är vad du behöver göra!

Du kan plugga...intala dig inte att du INTE kan för du KAN!

2009-03-04 @ 09:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0