Ytterligare ett år har rusat förbi


Vissa saker förblev som de var, andra har förändrats.
En del av oss har bytt vänner, förhållanden har tagit slut, man har garvat åt saker, gjort bort sig, skrivit brev till Dean, klagat på vissa Departments, fått ränta för försenad skolavgit, det har gått upp och ner. Man har fått mer "skinn på näsan", man har sagt ifrån, man har ansträngt sig ännu mer än i fjol. Vissa har blivit mer "laid back", kört sitt eget race, slutat tävla mot andra och titta upp deras indexnummer. Andra har visat fortsatt intresse för hur det går för andra. Same old, same old.

Detta skolår har varit mycket roligare än första, det tycker jag i alla fall. Det har varit roligare ämnen, lugnare tempo, mer egen tid för plugg istället för att springa fram och tillbaka Biomedicum på obligatoriska lektioner som ändå inte gav något (eftersom jag föredrar att plugga själv!). Men från förra året saknar till de konstiga övningarna i idrotten, förvirrade och ivriga studenter, festglada ettor, stressen och nervositeten inför proven, utforskar sinnet och det eviga dramat - något som lugnat ner sig i år.
Ska jag verkligen våga tro på att vi mognat?? Kanske litegrann iallafall...?!

Nya ettor har kommit och i början hörde man lite här och var: "åh, va jobbigt med ettor", "jäkla plugghästar" eller "nu kommer de och tror sig vara något!". Men jag har ett erkännande att göra: mig har de inspirerat! Förutom studierna - så har hunnit med fler aktiviteter på ett år än vad vi hunnit med på 2år, det verkar ha bättre sammanhållning i klassen och på de få incidenter jag sett, vågar jag basera att de håller varandra om ryggen. Dessutom får man inte heller glömma att vi också har varit ettor, lika borttappade och ivriga i början...

Här kommer en söt video som en tjej i ettan gjort. Jag tycker det är en fantastisk idé och framförallt ett underbart minne. För det minnet jag har från ettan är väldigt vagt, och av de foton som tagits så är det mest patetiska fyllebilder...
Eftersom den här videon finns på Youtube, vågar jag "sno" den och låta er inspireras!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast om sanningen ska fram, är det nog egentligen ni tvåor som har inspirerat oss!

2009-06-30 @ 18:52:18
Postat av: klara

Fast om sanningen ska fram är det nog egentligen ni tvåor som har inspirerat oss!

2009-06-30 @ 18:53:42
URL: http://klararara.blogg.se/gdansk
Postat av: Ellen

Vad snällt skrivet! Bra att du vågade "sno" min film :)

2009-06-30 @ 23:07:58
URL: http://ellenbergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0