Det är roligt att plugga


Tiden går och jag "lever". Än sålänge iallafall! Dagarna är välbalanserade och jag gillar verkligen känslan att inte behöva gå till skolan. Att plugga själv hemma är mycket mer "min grej", än att gå till en lektion och lyssna på när en lärare läser av slajdsen, som jag ändå kommer behöva gå igenom senare....totalt meningslöst!

Plugget går som det går och jag gör det jag gör.
Igår kände jag hur roligt det är att plugga, hur mysigt det var att sätta sig i sängen under en varm filt, öppna balkongen, andas in frisk luft och med en kopp thé vid sidan av sängen, läsa och förstå. Het underbart!

Förr eller senare klarar man ju ämnena, och är det inte nu innan sommaren - ja då är det efter sommaren. Det är ju inte hela välden! Till skillnad från förra året känner jag inte panik över Finals. Förra året var allt bara svart i mitt huvud och när jag blundade såg jag en massa stjärnor, frågetecken, utropstecken och alla andra mystiska saker.
Det såg ut ungefär såhär: !"#¤%&/()=?

I år är det mer såhär: ^_^
Hoppas ni fattar.


Vid midnatt igår, då blev det jordgubbar!



Kommentarer
Postat av: S.R

Mums!

Jag går i ettan här i gdansk och undrar lite om det stora polskaprovet man har i tvåan. har ni gjort det än? tycker du man ska satsa på exemption i polska? är det värt?

2009-06-02 @ 14:32:37
Postat av: Olivia



Det stora polskaprovet har inte varit än.

Exemption i polska är alltid bra att få, men då måste man ju verkligen kämpa på.



Sedan kan man få "zero" (över 4 i snitt tror jag) och det är bara att man gör polska provet tidigare, för då slipper man ju ha polska exam samtidigt som alla andra exams i juni.



Är du en ambitiös jävel; satsa på exemption! :)

I annat fall är "zero" också schysst. Där gäller bara att hänga med under lektionerna och försöka göra sitt bästa utan att plugga ihjäl sig.



Good Luck!

2009-06-02 @ 16:22:55
URL: http://angel99procent.blogg.se/
Postat av: S.R

okej tack så jättemkt för ditt svar =) har en ganska lätt lärare i polska nu, du kanske vet vem adrian är? alla har typ 4 och 5 i klassen för att hans prov är så enkla. men nästa år ska vi tydligen byta lärare och då kommer det nog bli svårare att få 4 och 5...tyvärr...haha. Men men jag kämpar på! Lycka till med allt!

2009-06-02 @ 17:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0