Dåligt plugg i år


Jag är besviken på mig själv.

Det blev jag efter att jag kom på hur dåligt jag pluggat i år, samtidigt som ett stort ångest moln svepte över mig. Om jag säger att jag pluggar 2h/dag i snitt, så överdriver jag verkligen inte! Mitt seriösa plugg i år har varit inför Neuroscience och Immunologin & Parasitologin, till de två sistanämnda pluggade jag hela 2 dagar.
Det är just dessa dagar som får statistiken att se bra ut.

Men resterande dagar då, vad gjorde jag då? Jag försökte förklara den stora skillnaden; jag har ju sovit? ätit? bloggat? kollat Facebook?, men vadå kan det där verkligen ta så mycket tid? Vad faen kan jag ha gjort mer??! Jag blev orolig, för vart försvann alla dessa dagar och timmar. Jag har ju definitivt inte spenderat de på plugg, som jag egentligen bör ha gjort, men vad har jag lagt de på då? Kan inte förstå denna enkla ekvation.

Det slog mig också att det finns de studenter som pluggar 8h/dag under HELA skolåret, alltså hela 4gånger mer än vad jag gör. HUR FAEN GÖR MAN DET??! Jag har en rädsla kvar från förra året, där jag kämpade uppförsbacke och väntade på nerförsbacken som aldrig kom. I år vände jag 180 grader; jag "sket" i allt mer eller mindre, jag kämpade inte, jag ansträngde mig inte, jag tog dagen som den kom. Men det är också fel det.

Fast jag är ändå bättre än Krister som kanske pluggar 20min/dag i snitt. Men detta måste ändras till nästa år, jag måste hitta en balans i plugget. Jag kom hit för att plugga, för att lära mig. Inte för att hålla på med andra grejer vid sidan om. Ibland har jag till och med funderat om jag kanske inte gillar plugga, eftersom jag spenderar så lite tid på det, men nej, jag gillar pluggandet. Jag har bara svårt att STRUNTA i allt omkring och bara sätta mig på de 5 bokstäverna och sitta där tills jag fått sittsår i baken!!


* you ain't seen the best of me yet *







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0