Val är inte alltid lätta


Förra året var valet lätt.
Jag skulle klara Histologin och den praktiska delen i Anatomi före sommarlovet. Den teoretiska delen i Anatomi ville jag lämna kvar tills senare, eftersom den gick lite upp och ner under året och jag tyckte mig inte förstå anatomin. Jag ville förstå, jag ville kunna, jag ville lära mig i lugn och ro. Utan stress. Och sommaren blev ett underbart tillfälle för detta!!

Men i år blev det helt annorlunda. Inga ämnen i år har varit så där riktigt oförståeliga. Inget av ämnena i år är svårare eller lättare, därför har det varit svårt att veta hur man vill göra. Valet i år var inte lika lätt som i fjol.

Jag gjorde inte något val, för jag visste inte vad jag skulle välja.
Jag bestämde mig för att plugga alla ämnen, även om jag insåg att det kunde innebära att jag inte klarar något innan sommarlovet. Jag gjorde min "satsning" och jag fortsätter i samma riktning. Varje måndag har vi en Exam. Så oavsett om man klarar sig eller inte, så är det alltid ytterligare ett ämne som väntar bakom hörnet. "Fejlar" man så kan man välja att vara förstörd över det, eller så kan man välja att kämpa vidare för nästa prov är ju kommande måndag. Jag väljer det sistnämnda.

Allra skönast är ju att klara sig, men då måste man ha förstått och hängt med under året. Då är det uppenbart att man klarar sig. Och för min egen del så förstår jag inte varför det alltid tar ett helt år, innan jag förstår HUR jag ska plugga ämnena vi just läst klart. Så ja, jag uppskattar verkligen sommarlovet. Oavsett om det innebär sol, BBQ, familj och vänner, aktiviteter och lov eller att äntligen få plugga på det sätt man utarbetat under ett år.

Nu har vi 2st Exams kvar. Det får gå som det går.
Det är inte mycket man kan göra, förutom att försöka göra sitt bästa på ett ärligt sätt.
2 veckor är kvar nu och sedan väntar ett underbart och efterlängtat sommarlov. Sayonara!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0