Gasen i botten!


Det verkar som många ska ut ikväll. Det är så roligt att festa när de flesta man känner är ute på en och samma klubb. Krister hakade på Cecilia och hennes bror Markus, de skulle till någon pub. Ett tag lät det frestande att haka på ikväll, men när jag knappt har ork att plugga - hur ska jag då festa??! Materialet vi ska kunna tills på måndag är från 7st föreläsningar och 10st seminarier. Det är kanske inte så mycket men man måste ändå gå igenom det. Jag har gått igenom 2st föreläsningar hittills, och känner mig lite panikslagen. Nu måste jag lägga in gasen i botten för att hinna med allt. Ångesten sprider sig i rummet, varför blir det alltid så?

Efter att ha spenderat hela dagen genom att göra...ingenting, kände jag för att plugga nu på kvällen. Jag hade i och för sig lagat fisk med klyftpotatis, stekta grönsaker och en god ananas-smoothie. Hur som helst, nu när det blivit lung och ro, tyst både i korridoren och i mitt rum, insåg jag att jag fungerar ganska bra när jag är i mitt egna sällskap. Ingen eller inget som frestar eller stör omkring, och då går äntligen plugget bra. Fast egentligen är jag ganska social, så jag undrar hur länge jag skulle orka leva med endast min skugga som sällskap?

Nu ska jag gå igenom en till lecture. Efter det blir det "movie-time" för mig och Zarreen i väntar på att Krister kommer hem. Det är ju trots allt en fredag idag....


 

Ananas-smoothie
1 banan
1 burk ananas
4-5dl apelsinjuice



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0