Det är dags att byta båt!


Det finns fler sådana som mig; de som kämpade under första året och de som rullade tummarna i år. Jag pratade t.ex. med min klasskamrat som kände likadant. Det är alltid skönt att veta att det finns fler som en själv, att folk är samma båt som man själv sitter i. Men jag ska av den här båten till nästa år, och sätta mig i den andra båren istället - den som jag var i första året. För oavsett hur det går resultatmässigt, vill jag gärna ge allt!! Eller åtminstone nästan allt.
 
Idag insåg jag också att en "satsning på vad man ska klara innan sommarlovet", skulle ha varit bra att göra. En bra satsning i år skulle ha varit att strunta i Biochemin, och plugga Physiology istället - speciellt när godkänt gränsen råkade ligga på 50%. Jag menar, det skulle ju inte varit så svårt att nå dit...

Men nu gjorde som jag gjorde, och det blev ingen "satsning" direkt. Jag försökte göra mitt bästa ändå och roligt nog räckte det nästan till 50% i alla ämnen, utom Physiologin där resultatet var "ett slag under bältet". Jag glädjer mig åt min systers resultat mer - hon klarade Anatomin och alla de andra ämnena under första året. Måste vara skönt att ha en pluggfri somma. Grattis, grattis- jag är så stolt över dig!!

Nu ska jag sätta mig och plugga Medical Biology. Känns så jävla patetiskt dock, att först vilja ge allt och sedan börja plugga vid kl. 16 på eftermiddagen.
Ibland gillar jag verkligen inte hur jag gör saker och ting....


Min grymma syster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0