Jordgubbstårta


Okej, det är sent. Ska hoppa i säng snart.
Kom precis tillbaka från att ha "prepping a friend for oral part" imorgon i Anatomin. Jag insåg att det är så himla roligt med anatomi nu i efterhand när stressen att klara den har lagt sig och saker och ting har mognat i lugn och ro. Tycker alltid det är så i skolan; att medan man har ämnena i skolan så är de inte jätteroliga direkt, men efteråt är det roligt att läsa och förstå vad som egentligen har stått i böckerna under hela tidenman gått kursen.....

Det är också roligt att inse hur mycket man lärt sig. Man tror att allt det man har lärt sig - har man glömt bort, men om man har lärt sig saker en gång väldigt bra så ligger de kodade i hjärnan någonstans. Det är mycket lättare att ta fram informationen igen (något man en gång kunnat) - än att lära sig från början.

Idag lagade vi kycklinggryta tillsammans med Zarreen, Cecilia och hennes bror Markus som är här på besök. Vi hann till och med baka en jordgubbstårta och äta upp den direkt efteråt - till efterrätt.  Imorgon ska jag sätta igång med Medical Biology - inför den sista tentan för den här terminen! Tror dock att jag underskattat ämnet, fast det var väl ingen nyhet för det är lite av min grej -  det gör jag nästan med alla ämnen. Skärpning, skärpning! Hur som helst, imorn ska det pluggas! På eftermiddagen planerar vi en utflykt till Galeria Baltycka och sedan ev. bio.

Japp, livet ler mot oss och vi - vi ler bara tillbaka.







Kommentarer
Postat av: H

TJO!

Vilken tarta mmmm..... bra att ni har det kul darborta! Har ar det helt fantastikst underbart, sa skont att fa leva sitt liv! Vi gor saker varje kvall, fodelsedagfester, film o barhang, pa fredag borjar en stor festival med tusen olika band o spannande saker och pa lordag blir det opera! Pa dagarna hanger jag pa kontoret bland alla heta killar, och i deras pausrum dar det finns fika och fusboll och far guidade turer i labbarna, asballt ;) Och igar hade de 'sommerfest' med massa gratis maaaat.

Snart ses vi, och da blir det sleep over partaj :)

Lycka till med plugget!!

2009-06-25 @ 07:53:42
Postat av: zee

henny..kom tillbaka snart..mommy misses you!!

2009-06-25 @ 17:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0