Här Bor Jag




Jag insåg att jag egentligen aldrig visat hur jag bor i studentkorridoren, så jag tog några snabb-foton precis och dokumentationen följer nedan:



Korridoren där de mest sköna människorna bor!



Mitt, eller snarare sagt vårt rum.




Ingen orkar gå ut på gården och slänga sopor.
Först när det börjar lukta in i rummet orkar man sig ut.
Och den stora vita kartongen, det är från en pizza det.
Jämför med den normala som ligger på golvet.....



Köket i dess vackra fagring! Jag har behövt hänga lås på mitt skåp då saker försvunnit under mystiska förhållanden.
Bland annat försvann 8 (!!) limpor bröd....



Min granne torkar sin tvätt lite här och var.  Här i badrummet.
Har hänger upp tvätten i samma skick som han tagit ut den ur tvättmaskinen.
Men han är en snäll granne iallafall!




Och här i korridoren.
Somliga lär sig tvätta tidigare än andra :)




Ena toaletten (vi har 2), som jag dekorerat litegrann.
Toaspray för länge besök, en doftpåse från IKEA och 2st ljuslyktor.
Färggranna papper täcker toalettfönstret mot trapphuset,
för annars skulle det blivit en gratis show för de som passerade där...



För att mobilisera grannarna att städa omkring sig!?
Undrar om de ens bryr sig....?
Annars är det väl bara jag som vill ha det fräscht!




Glasfönstrena till toaletten har vi täckt med sidor från modemagasin.
Jag brukar läsa de när jag sitter på toa.
Och jag förvånas alltid hur coolt och färggrannt det blivit!




Det ser ut som om någon pissat i vänstra hörnet...?!
Hoppas verkligen INTE att det är som det ser ut.
Usch och grr!



Peeping Tom = None!
Innan kunde man spana in de duschande grannarna.
Men nu är det slut på det roliga!



Vi har en tvättmaskin och ett handfat (?) brevid.
Har aldrig riktigt förstått vad det ska användas till??



Och så har vi en balkong.
Det används till solning, BBQ, skitsnack eller bara hederlig meditation.
Den håller på att rasa samman, men vadå - vi har åtminstone en!






Kommentarer
Postat av: Madde

Shiiit... delar ni allihopa på det lilla köket?? samt dusch, toa och tvättmaskin? Gäller att man kommer överens.. :)

2009-06-05 @ 20:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0