Wunder-Baum: saltgurka!


Om 4h ska vi gå upp.

Istället för att sova innan den långa resan hem (2h + 10h + 3h med bil och färja) med ett litet barn i baksätet (min kusin och hennes dotter ska med!), så tvättar vi ur bilen efter att den inlagda saltgurkan läckt och hela bilen luktar urk! Vill helst slippa sitta i en illaluktande bil i flera timmar.

Mamma hade nämligen bett oss att köpa en del grejer här i Polen, däribland inlagd saltgurka. Jag köpte såklart, hela 10kg! Och med oss i bilen har vi också 10kg inlagd kål flytande i något gojs - den har också läckt! Idag hade Gdansk underbart väder och sol och det var då det hände, gurkan som stod i bilen hettades upp och locket pluppade upp, easy!

Sist något liknande hände, var i en klasskompis bil i Stockholm. Fast då var det sill jag transporterade - och det var mycket värre det!! För inte var det bara lukten som var äcklig, sill-jäveln låg ju och guppade i någon slags olja. Försäljaren sa att sillen var vaccuum-förpackad - vilken den säkert var, fram tills flygplatspersonalen kastade omkull min väska och sillenburken sprack. Det var en satan upplevelse då, men rolig att minnas såhär i efterhand!

Klasskompisen har slutat att prata med mig, så det kanske inte var så roligt trots allt...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0