Mina första inlines!


Jag är 24år gammal och bara inom några år kommer jag säkert skaffa familj, bli mamma och ha de tre V-na; villa-Volvo-vovve. Det slog mig igår hur snabbt livet rullar på och hur vissa saker inte går att göra när man blir äldre. Framför allt kommer det bli allt mer ont om tid! Man kommer också blir gammal och grå, och oavsett hur mycket pengar man har - kommer vissa saker inte att kunna utföras längre. Man kommer ha ont, vara trött, sjuk, beroende av någon slags medicin och orken kommer ligger på sparnivå. Vissa saker är menade att göras här och nu!

Efter att jag tänkt klart igår - köpte jag mina alldeles första inlines idag! Japp, jag har efter 24år bestämt mig för att lära mig åka inlines! Det finns många saker som jag vill göra, och jag ska ha en utmaning varje sommarlov: jag ska testa något nytt, lära mig ett språk (basic), åka till ett ställe jag inte varit på förut, utöva en ny sport mm.

I helgen ska jag åka och köpa all skyddsutrustning för hakan, knäna, armbågarna, handlederna, huvudet, tänderna - you name it! Så om ni ser något klumpigt, stort och svart - liknande den där Citroen C4 reklamen - rulla omkring på gatorna, så är det nog med högsta sannolikhet mig ni ser!




fast jag kommer inte vara jäkla cool, jag blir faen glad om jag ens kan stå upprätt utan att ramla! Krister köpte också ett par inlines idag. Först skulle han ha de med färg på (se nedan!), men de fanns inte i hans storlek så det blev ett par svarta. Hans inlines skulle vara till sån där "aggressiv åkning" - eftersom han ska hoppa i ramp, åka på trappor, studsa och "grinda" omkring. Jag behöver väl inte skriva att han skippar skyddsutrustningen....




 

Kommentarer
Postat av: zee

hehe roligt o höra att du har köpt inlines..borde kanske också införskaffa ett par såna så vi kan åka tillsammans..det vore trevligt va?? hehe vi ses i göteborg snart! kramar

2009-07-19 @ 02:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0