Mycket material. Och lite tid.


Ibland förstår jag inte vad dagen går åt, när den bara försvinner så där snabbt!

För att uppdatera vad som händer i mitt liv just nu, så är jag fortfarande väldigt trött på morgonen. Krister och jag har konstaterat att det måste vara något fel "här" - i vårt rum, i studentkorridoren, i Gdansk, i Polen, i maten vi äter eller i vattnet vi dricker - som gör oss trötta. Är man hemma Sverige så kan man fortfarande sova 6h och leva vanligt dagen därpå, men så fort man är här så är man seg och trött fastän man sover 8-10h. Mycket konstigt! Vi ska undersöka den saken, vid något bra tillfälle.

Idag gick dagen åt att ha 1 lektion och handla mat. Jag har ångest, jag har drabbats av panik. Hur kan en hel dag på 12h försvinna åt en enda lektion och att handla mat??! Det oändliga mysteriet....

Framöver har vi Final Exam i Neuroanatomy, Immunology och Parasitology.
Även ett delprov i Biochemistry. Allt detta inom loppet av 20 dagar!

Sedan är det lite kaos med.
Vi har Final Exam om några dagar, men materialet är fortfarande inte tillgängligt på Internet. När man frågar när materialet kommer vara tillgängligt får man svaret:
"Det är lärare X som är ansvarig för detta."
Följdfråga: Och vart är då lärare X? "Hon är på semester."

Det är inte svårt.
Det är inte heller komplicerat.
Det är bara mycket material och lite tid.
Endast dessa två faktorer gör läkarutbildning lite svårare.

Ni som läser detta - håll gärna en tumme för mig! Eller två.
Och jag ska försöka utnyttja dagen bättre än jag gjort idag.

Over and Out.



Kommentarer
Postat av: Dida

Okej, så här ligger det till. Man slösar bort sina dagar åt ingenting. Tiden flyter iväg, utan att man märker av vart någonstans. Men oftast är det då man har det tråkigt som det sker så. Försök att ändra på en specifik del av dagen, och den kanske ljusnar upp och tiden kommer gå snabbt, men effektivt och roligt! =)

2009-01-09 @ 15:04:38
Postat av: Charlotte

Jag är helt övertygad att tiden är en illusion. Ett påhitt av någon som bara har som hobby att titta på oss människor när vi försöker fundera ut vart den tog vägen.. Idag har jag inte hunnit med något annat än att åka till stan. Hur är det möjligt?!?

2009-01-10 @ 00:07:15
URL: http://jagochhoppet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0