Förra årets anteckningar


Hittade mina anteckningar från förra året föräläsningar, och de så ut ungefär såhär:

" Typical endocrine glands are the pituitary, thyroid, and adrenal glands. ________ of endocrine glands are, in general, their ductless nature, their ________, and usually the presence of ________ or granules storing their hormones. In contrast, exocrine glands, such as salivary glands, sweat glands, and glands within the ________ tend to be much less vascular and have ducts or a hollow lumen.

Bra! Det var alltså "gaps" på var och varannan mening.
Föreläsaren sa bara "Please, write this down" och alla skrev. Kanske inte alla, men jag skrev. Och mina anteckningar var ju till sådan stor hjälp senare...*host*, not!
Det viktigaste hade jag ju ändå inte snappat upp, och gapsen var de viktigaste i hela meningen. Ändå gick jag på nästan alla lectures förra året. Pucko!

I år är det skillnad.
Jag bestämde mig redan första månaden vad jag tyckte var bra och mindre bra. Jag bestämde mig redan då vilken väg jag ville gå, vad som kändes bra i hjärtat och inte vad folk tycker att man borde göra eller inte göra. Folk ska tycka så himla mycket här!

"Sköt dig själv, och skit i andra!"




Kommentarer
Postat av: Jess

Du har helt rätt med lectures. För vissa är det hjälpsamma för andra "själpsamma".

2009-01-21 @ 17:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0