Tiden stannar upp


Vissa låtar har en tendens att få mig att känna att tiden stannar upp och inget är viktigare än här och nu. En av de är denna:

 



Det känns så skönt att lyssna på de låtarna; slappna av och tänka efter:
- varför man är här
- varför man har valt att göra vissa saker
- hur man är som människa
- vem man ska uppskatta mer
- vem man ska stänga ute från sin lilla bubbla
- hur man vill att ens framtid ska se ut och att man inser hur lyckligt lottad man är som:

1. Är frisk.
2. Har en familj.
3. Har tak över huvudet.
4. Samt mat på bordet.
5. Är älskad och lycklig!

Jag är tacksam att jag har allt detta!
Annars tycker jag att människan har en tendens att bara göra saker, utan att veta varför, medan livet rusar förbi. Man gnäller, klagar, stressar, tycker allt är jobbigt; jobbigt med bilkö, jobbigt att gå upp kl.07 på morgonen, jobbigt med arbetskollegan, jobbigt med antal prov i skolan, jobbigt med stress!

Vi är inte så bra på att uppskatta det vi har!
Och det är sådana här låtar (och liknande denna) som får mig att stanna upp och tänka till.
Så tack James Blunt, Celinie Dion, Micheal Bublé, Lucie Silvas, Moby, Lisa Miskovsky, Sarah McLahan m.fl som gör det möjligt för mig!

                                               Livet är en fest!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0