Ryska ordspråk


Min ena syster bor i Ryssland.
Hon kom på att nästan alla ryska ordspråk handlar om om ens fru, kvinnor och snusk.
Hon sa: "Det finns liksom inget om livet. Om man ändå har riktig tur och hitta något enstaka ordspråk om livet som kommer två hjälpverb på köpet - ljuga och skjuta!"
Ironiskt sagt då.

Här kommer en annan:
 "Bössa, hustru och hund lånar man inte ut."

Vidare skrev hon:
"En bra vodka ger hals och ansikte färg, gör hjärtat mjukare och flickan lättare".
Sedan lade hon till: " Fast de menar nog horan egentligen..."

Jaa, i Ryssland får man nog lära sig saker "the hard way". Och det är ju lärorikt i sig.
Jag var där sommaren 2006, och det var en av de roligaste resor jag gjort.
Så skrämmande, så annorlunda, så "långt bort" från Sverige fastän det nästan är vårt grannland. Samtidigt så coolt, så upplevelserikt, så vackert!

Jag kan åka tillbaka dit när som helst.
Men helst som turist då!

Kommentarer
Postat av: Tess-Angelica

hahah! Kul är det Dida som är i Ryssland fortfarande? Hur går det för henne med träning osv. ?

2009-01-20 @ 11:02:26
URL: http://tessangelica.blogg.se/
Postat av: Dida

Haha, härligt olivia. På facebook, har jag lagt till två grupper. Den ena: "i lived in russia, and now i drink vodka like it's water"..men det är mer komiskt. Sedan finns den andra gruppen: "you know you live in russia when..."..läs de som står! de stämmer så bra! =)

2009-01-22 @ 18:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0