Vinterland


Tog några foton på vinterlandskapet medan jag joggade häromdagen, var så god och njut!!






Never-ending road...



Footsteps in the snow.







Park-avenue.







To stand at a crossroads...


Idag var jag och handlade massvis av mat.
Man tror att dubbelt så mycket mat ska räcka dubbelt så länge. Men Krister och jag kommer avverka maten dubbelt så snabbt och vi kommer behöva handla mat nästa vecka igen.

Hur som helst, jag såg en tiggare som bad om mat innan jag gick in i affären. Vi hade redan betalat våra varor när jag kom på att den stackaren kommer stå där ute i regnet och be om mat. Så jag gick tillbaka in i affären och köpte 2st stora "apfel-strudel" till honom. Jag gav det till mannen utanför affären och han blev glad. Jag var också glad.
Krister var dock inte helt nöjd, utan tänkte lite längre - "han vill säkert ha något som man bli mätt på länge t.ex fibrer". Men det får bli nästa gång!



Kommentarer
Postat av: Anonym

När man ändå gör en god gärning så kan man ju göra den så god som möjligt.

Han var säkert överlycklig för sina apfel schtrüüdels men lyckan skulle kunna förlängas om han känner av den längre. :)



Du e snäll du min lille Schtrudel!

2009-02-23 @ 23:03:04
Postat av: Miss F

Visst känns det bra när man gör en sådan gärning! Men här i Ryssland, möter man på krigsskadade i tunnelbanan varje dag...då undrar man, VAR går gränsen av dessa goda gärningar?

p.s ska skicka nästa word.dok snart, om just detta ;)

2009-02-24 @ 08:52:10
Postat av: malin

FINA BILDER!

kram!

2009-02-25 @ 14:31:32
URL: http://malinhjalmarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0