Lov är skönt!


Det är så roligt med lov och jag uppskattar de mer än innan!

Imorse gick jag upp vid lunch, det är skönt med sovmorgnar. Sedan skulle jag städa, tvätta, bära ut alla stående saker från rummet för att göra plats för den "ultimata dammsugarexperten" - Krister, damma, moppa, skura, laga pannkakor, äta pannkakor osv. Först var det allmän städning på listan, och det skulle göras super-duper-ordentligt, enligt Krister - eftersom vi inte städat, mer eller mindre, sedan nyår. Plugget gick ju före allt annat! Idag lyckades jag också färga min vita matta, ROSA! Krister är överlycklig...

Här är vår skit som vi ställt ut i korridoren, medan Krister dammsög rummet.




Nästan alla våra grannar har åkt hem, och vi har fått deras mat. Vårt kylskåp är proppfullt med varor, och idag kom jag på att jag hade ung. 30st ägg sammanlagt! Då bestämde jag mig för att göra pannkakor. Krister hjälpte till att steka de, för jag orkade inte stå där och se till så det blev lagom krispiga. Jag stod för att fixa smeten istället, hur svårt den än är!






Vi träffade Riham på kvällen och brummade till Galeria Baltycka tillsammans.
Där köpte jag faktiskt en bikini, samt ett par rosa mjukisar på H&M.
Krister köpte ett grönt ljus som luktar äpple på Home&You.








Efter shoppingen tog vi en runda i biltvätten, för som jag skrev igår var bilens färg svart (läs: sketen!) - medan orginalfärgen är vit. Och nu är jag nöjd, för bilen är ren igen.
Nu ska jag kolla på gamla avsnitt Grey´s Anatomy (jag ligger efter!) och sova sedan. Jag ska sova ut så länge jag orkar, och hitta på massa annat skojj imorn. Kanske blir en tur på IKEA, för jag behöver en kruka till min blomma.

Som jag sa i början, lov är skönt...!

Kommentarer
Postat av: Krister

Vi gjorde en hel del ja men dammsugning slutade ju med att jag fick bära ut allt ochså, så där får du ingen credit! :-O

2009-02-07 @ 22:04:22
Postat av: H

Haha, javisst är livet skönt igen! Städade ocksa ut lägenheten innan jag akte, den var inte särskilt fräsch efter att ha haft alla tentor, men sadan lyx som personlig dammsugar-man hade minsann inte jag. Hoppas du hittade din kruka och att götet ar lika gött som vanligt!

2009-02-07 @ 22:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0