Hur tänker jag?!



Ibland funderar jag vilken värld jag lever i?!
Hur tänker jag? Och varför tänker jag som jag gör?!


Vi har Biochemistry prov imorgon och nej, jag ska inte skriva att jag inte pluggat - som många människor här gör och sedan får 80% "utan-att-ha-pluggat"!! Jo man fattar att det inte går ihop och att dessa människor ljuger! Och i samma ögonblick ryker förtroendet till de...

Nä, jag vill bara säga att jag är en extrem tidsoptimist.

Jag brukar måla strukturer kvällen innan provet.
I veckan råkade jag få reda på att just de där "80-procentarna" målar strukturer sisådär 3-4dagar innan provet. Hur tänkte lilla jag då, med kvällen innan?!

Ibland vet jag faktiskt inte vad som är "fel" på mig.
Jag vet inte om jag ska börja skratta eller gråta?!
Jag vet inte hur jag tänker?
Jag vet inte varför jag tänker som jag gör?

Tänker jag överhuvudtaget?!

Hur kan alla "små -89:or" vara mer mogna än vad jag är och ta tag i saker och plugga seriöst, skaffa bra självdisciplin och härda ut. Kan de, så kan jag.

Men jag antar att vi är olika.
Där är lösningen: vi är olika, vi har olika problem, vi fungerar på olika sätt.

Det är det som gör oss unika!!
Och visst, jag önskar att jag kunde vara mer som de där "små -89:orna".
Men jag skulle aldrig vilja vara de, och ha deras betyg.

Jag gillar mig själv. Jag gillar det jag gör och jag gillar mitt liv.
Och jag skulle aldrig någonsin vilja byta ut mig själv mot något annat i världen!
Oavsett vad.


PS. Och jag är också grym!
Jag fick 45% på förra Biochemistry-provet efter bara 3 dagars (!) plugg. Och om jag nu ska jämföra mig med de som spenderar hela 3 dagar på bara strukturer  - hur grym är inte jag då?! *jag vet, man får inte tycka bra om sig själv i mellanmjölkslandet Sverige*


                                       Victory! And f*ck the rest...




Kommentarer
Postat av: jennet

i'm right there with u pumpkin. Jag e också värsta optimisten i know the feeling :((

2009-02-27 @ 01:13:41
Postat av: jennet

P.S: shiiiiiiit vad snygg du e bilden kvinna :)))

2009-02-27 @ 01:23:37
Postat av: isabella

Olivia, du får visst tycka bra om dig själv och du SKA vara stolt över dig själv!! Alla har olika mål, olika sätt att nå dem och det tar olika lång tid för folk. Så länge man tillslut når målet ska man vara stolt!



Oftast tycker jag det är mer beundransvärt med människor som orkar uthärda och kämpa länge, än folk som har lätt för saker och klarar sig på första försöket hela tiden. För här handlar det bara om vem som nöter längst och har best disciplin, inget med intelligens att göra alls, så de som orkar in i det sista, de är riktiga kämpar för mig!



Eftersom folk har olika målsättningar, för vissa är det 60%-gränsen, för andra 80, betyder det också att oavsett mål, når man inte upp blir man besviken, inte sant. Och visst, många ljuger säkert här om att de inte pluggat för att "gardera sig" mot ett sämre resultat än väntat. Men alla orkar inte hela tiden, någon gång spricker bubblan, och de som kanske brukar få 80 % får helt plötsligt kanske 50. Ska du fortfarande säga att de ljuger?



Sedan pluggar folk olika mycket och olika effektivt också. för vissa fastnar fakta direkt, för andra tar det jättelång tid, men det är klart folk pluggar till de stora proven (jag iaf, fast inte polskprovet ;) ), frågan är bara hur mycket.



Jag tex vet att jag brukar plugga mycket mycket mer än vad jag gjort till detta provet. Jag har helt enkelt inte orkat. visst jag har gått igenom allt, försökt lära mig bilderna, men en vecka innan proven brukar jag vara så mycket längre än vad jag var nu. Så relativt sett så "har jag inte pluggat", fram tills dess. Förmodligen har jag ändå pluggat mer än få andra, men du förstår vad jag menar. Termen är relativ. Så ta "jag har inte pluggat" med en klackspark, och läs istället "jag har inte pluggat hälften så mycket som jag brukar", eller i vissa fall faktiskt, "jag har inte pluggat"... om du känner människan ordentligt så ve du säkert om den personen har pluggat eller inte, men om du inte umgås med personen i fråga eller känner henne/honom, döm inte, det blir bara dålig stämning, låt dem ljuga allt vad de orkar.



Ta hand om dig och lycka till på provet idag!! =)

2009-02-27 @ 08:36:39
URL: http://isabellagorloff.blogg.se/
Postat av: Miss F

Du har alltid varit den du är! Och låt ALDRIG något eller någon ändra på det! Du är värd alldeles för mycket för att ändras! =) My lovely sis! Always and forever! =)

2009-02-27 @ 15:44:45
Postat av: Evelina

Uehh jag blir så trött på dem som säger att dem inte har pluggat. Grymt många som gör det. "oj jag pluggade inte men jag scorade provet" huuhh? Jag/Vi är inte så dumma att vi går på det där. Bläblä. Jag pluggar massa, det vet du!;)

2009-02-27 @ 20:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0