Akuten


I am were I belong.

På akuten.

Här finns människor som behöver min hjälp!
Här finns människor som mår sämre än vad jag gör.
Här frågar ingen om betyg, antal procent man fått eller vilket betygssnitt man har.

Här finns de som blir glada för att jag bryr mig.
För att jag lyssnar på vad de har att säga.
För att jag håller deras hand. För att jag har empati.
Och för att jag hjälper till att rädda deras liv.

Och jag mår som fisken i vattnet.

It is here, where I belong. Where I can give everything I have.



Kommentarer
Postat av: Dida

Va fint skrivet, och det ÄR verkligen "where you belong" !!!

2009-02-09 @ 13:35:11
Postat av: Anonym

Vad glad jag blir! Later verkligen som det ratta stallet for dig :) Men, ar du kvar i Gdansk o praktiserar? Drog du aldrig hem?

2009-02-09 @ 21:49:07
Postat av: Karin

Så skönt att du verkligen känner att du har hittat rätt! Blir så glad att läsa att du trivs och känner att du behövs. Undrar dock också om du inte ska komma hem? Saknar dig! Kramar

2009-02-10 @ 17:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0