Neuroscience - praktiska


Praktiska i Neuroscience är avklarad.
Kändes mycket lugnare och mer fokuserat denna gång.

Förra gången var ett skämt; panik, ångest, stress och mer stress när jag fick springa mellan bordet. Höger eller vänster? Artery eller vein? Va faen är det här? Det här har vi aldrig sett innan?! Men "pappersdelen" skulle ju inte komma nu! Mäh, åh, hjääälp! Kände bara ´arggggggghhhhh!!´ i mitt huvud och tänkte "vad gör jag här??!", det var alltså total kaos. Och jag förstår fortfarande inte vad som fick mig att känna så.

Den här gången var jag som jag alltid har varit; lung, sansad och fokuserad. Jag gick fram till ett ´speciment´, kollade vilket nummer det var, kolla vilken sida det handlade om och skrev lungt ner det (rätta) svaret på provpappret. Jag kontrollerade allt ytterligare en gång, för säkerhets skull så att allt var OK.

Sedan vände jag mig bort från det jag precis tittat på.
Jag stod och fokuserade, inte på det som varit - utan på det som komma skall.
Jag väntade in klockan som ringde - tecknet som gav ´grönt´ för att gå till nästa bord.
Det kändes bra.

Nu ska jag sätta igång med min "favoritdel" (läses med ironi) - teorin!







Kommentarer
Postat av: Evelina

kul att det gick bra idag!Lycka nu till med teorin, jag tror det kommer gå bra!

kramkram

2009-02-02 @ 11:56:37
Postat av: Henny

Bra jobbat, wohooo :D Nu kor vi!!

2009-02-02 @ 12:50:35
Postat av: Dida

Grattis Olivia, att du äntligen förstår hur man ska hantera prov! Lugnt och sansat! =)

2009-02-02 @ 13:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0