Min syster och den sjuka gerbilen


Jag har många syskon.
Den här gången ska jag berätta om en händelse som mina ena syster Salome var med om.

För 3-4år sedan bestämde jag mig för att ha ett litet obesvärligt husdjur.
Som mer eller mindre - skötte sig självt. Jag övertalade mamma och visp var det fixat.
Vi köpte 2st gerbiler (ökenråttor), Ronja och Madicken för en 100-lapp.

Livet rullade på.
Ronja och Madicken gav mycket glädje, och "skötte sig själva".
Vid frukosten slängde man in lite musliflingor, vid lunch nästa vecka något knäckbröd och sådär emellanåt fick tjejerna några nötter att knapra på. Vattnet byttes ut regelbundet.




Några veckor sedan skulle min syster Salome ta över vårdnaden över Ronja och Madicken.
Mamma och pappa kom ner till mig i Gdansk, och redan första kvällen fick de ett samtal av min syster. Salome sa att den ena gerbilen håller på att dö i astma? tumör? lunginflamation? förstoppning? Hon nämde ytterligare några realistiska diagnoser.

Därefter tog hon gerbillen till Djurkliniken.
Där betalade hon runt en 1000-lapp och fick den udersökt, utan att få en diagnos ställd.

Veterinären tänkte avliva stackarn för ytterligare en 600-lapp - men Salome, som inte tyckte sig vara den "riktiga ägare" till gerbillen, avstod. Den lever kvar idag, fast den verkar inte må helt bra....

Undrar hur mycket man är beredd att lägga ut för att rädda ett liv?!
Och vad händer när inga-pengar-i-världen kan rädda liv?!



I passagen under vägen, påväg hem...



Kommentarer
Postat av: Dida

poor little thing! men den bits åtminstone inte..hur har chinchillorna det då? ;)

2009-02-13 @ 17:56:01
Postat av: Olivia

Chillorna mår toppen och väntar på att bli flyttade till Slottet! :)

2009-02-13 @ 17:57:37
URL: http://angel99procent.blogg.se/
Postat av: Madde

Vaa?! Sköter ni inte om Ronja och Madicken?? De som var så söta.. :/

2009-02-21 @ 14:03:35
Postat av: Madde

Jag hade algt ut aaaaalllaa mina pengar om Pus blev sjuk..

2009-02-21 @ 14:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0