Zarreen på besök!


Jag vet inte om det är någon slags "hit" att bli gravid nu och föda barn men jättemånga i min omgivning har gjort det. Jag läste häromdan att det fötts mycket fler barn i år, än vanligt - och speciellt när det är "skakigt på marknaden". Ja, inte vill jag föda barn elelr bli gravid än men jag tycker det är mycket underligt att det är så populärt just nu. Eller så är det bara det att jag blir äldre, och eftersom man blir det så kommer det självklart att födas mer människor. Alltså det finns inget samband där mellan det att "det föds fler barn pga. att jag åldras" - utan för att man blir äldre och får förståelse för vad som händer runtomkring.

När jag var barn så var de "äldsta familjemedlemmarna" (släkt) runt 60år, men nu när jag lagt på mig 20+ så har de också det. Folk åldras, folk dör. Och andra har kommit in i en "mogen ålder" och blir gravida och föder barn. Jaja, nog snackat om det... 

Jag skulle skriva att jag har haft besök av Zarreen! Jag blev väldigt glatt överraskad och det gjorde mig gott att ha henne här i Göteborg. Igår kväll skuttade jag ut till Avenyn på mina kryckor (så diskret!) och vi fikade tillsammans med Cecilia och Krister. Det var kul att ses igen! 

Nu är det alldeles för lite tid kvar tills skolan börjar igen. Sommarlovet har återigen gått alldeles för fort. Men i år har det varit en finfint och familjärt sommarlov! Jag gillar att ha en stor familj, en massa släktkalas och tillfällen att umgås. Man borde hitta på fler sådana tillfällen och spendera tid med sina nära och kära! 

För man bör ju LEVA LIVET och känna att man lever så länge det varar!




Kommentarer
Postat av: Jennet

Jag tycker att det e så många som gifter sig, o det e sant man känner sig gammal :)....aja

2009-08-27 @ 08:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0