18 ton last!


Nu sitter jag här igen och vill skriva någonting...

Jag kan börja med att det kom en långtradare med byggmaterial till oss idag! Transporten kom någon gång efter lunch och lasten var på 18 TON!! Vänner och bekanta ringdes in för att hjälpa till, men allt var nog inte helt genomtänkt för semestern är över för de flesta och folk har återvänt till sina jobb eller börjat skolan. Min ena syster och hennes kille har flitigt jobbat sedan lasten kom, Krister också - men med en paus då vi åkte till tandläkaren emellanåt....

Våra vänner kom på besök och deras dotter och hennes kille hjälpte till. Nu har de åkt hem, så Kristers bror fick vara avbrytare. Pappset har kämpat på han med, och min morfar som är 81år har transporterat varorna på en kärra för det är för tungt för honom att bära speciellt när han har en höftprotes! Trots att klockan är snart 22:30 håller de på än...!!

Imorgon väntar sjukgymnasten igen, trots att jag inte känner att jag gjort några framsteg på de 2 dagar sedan vi sågs senast. Det vore väldigt lämpligt om min familj gick dit imorgon istället för mig - efter dagens ´heavy lift´. För mig och Krister väntar nu ett bubbelbad, efter att jag lokaliserat honom där ute i mörkret.

Om 3 dagar åker jag tillbaka till Gdansk!
Ska bli roligt att komma ner ett tag igen..!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0