Sällskapsjuka Jag


De sista gästerna från släktkalaset lämnade vårt Hus någon vecka sedan. Sedan flög min ena syster iväg. Idag lämnade min andra syrra, hennes kille och hans lillasyster Huset. Det blev tomt och sådär, konstigt tyst. Då bjöd jag över några av mina kompisar och vi har precis kollat film med Vin Diesel. Jag har gottat mig med glass, popcorn, chips och Cola för nu är jag "sjuk" (efter operation) och kan skämma bort mig själv, hehe.

Så fick jag blommor med! Igår fick jag en orange-röd krukblomma av Zarreen och idag en rosa bukett av Madeleine och hennes pojkvän Jonas. Nu får jag väl sitta och titta på blommorna som tjuren Ferdinand gjorde. Sitta och njuta, och tänka på de roliga stunderna.

Om 1 vecka reser vi tillbaka till Gdansk. Jag är både glad och har ångest, så typiskt mig! Jag har ångest för det var tänkt från början att jag skulle plugga där nere till tentorna, eftersom jag inte kan fokusera hemma. Men så blev jag opererad och ska helst inte röra mig hemmifrån på 3veckor. Men det kommer ju inte hålla, då tentorna är om en! Självklart måste jag palla mitt äs ner till Gdansk.

Samtidigt är jag glad för att jag saknar Gdansk. Jag trivs bra där! Jag saknar staden, vännerna, livet (vilket liv undrar väl folk nu?) och allt som händer. Jag vill se patienter, få göra saker, lära mig nya konster. Jag vill helst slippa all teori och bara göra saker i praktiken, något jag bara kan drömma om just nu. Medicin innehåller fruktansvärt mycket teori, till en början iallafall. Teorin är inte alls svår (något som folk tror!) utan bara kopiöst mycket information att trycka in i skallen. Det är inte nog med det, för när man väl tryckt ner allt i skallen så gäller det att kunna ta fram den informationen när det väl gäller. Det ni, det är en konst!


Min hjärna som tänker 1000 tankar i minuten.
Det är HELT normalt, för att vara mig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0