"Du får belasta foten..."


Vi köpte en kartong fylld med glass för sådär 200-300kr för en 50-lapp från glassfabriken i förrgår. Självklart äts det en hel del glass just nu; allt från Sandwich till KitKat.

Foten gör svinont så jag kan bara ha en i högläge hela tiden. Det går förståss inte att ha den där hela tiden 24-7, men jag önskar att jag kunde klistra fast benet till pannan med superduper-lim och hoppa omkring så på kryckor tills foten blir bättre..!! Imorgon ska jag till en sjukgymnast, så vi får se vad han/hon gör för underverk. Jag tänkte mig nog inte riktigt för när jag för några dagar sedan slängde kryckorna åt sidan och bestämde mig för att gå helt normalt på foten, bara några dagar efter operationen!

I informationen som jag fick efter operationen står det att jag får belasta foten. Jag mådde bra och hade inte alls ont flera dagar efter operationen, så tänkte jag på det där med "belasta". Läkaren menade väl att man skulle stödja sig på båda kryckorna först, för att sedan övergå till bara en krycka för att slutligen efter några veckor lämna kryckorna överhuvudtaget. Men jag ville ju bli bra, snabbt! Jag ska ju flyga ner till Gdansk snart och jag ser verkligen inte hur det ska gå och skutta iväg till tentorna på mina klumpiga sätt och sitta med foten som gör svinont i "högläge".

Arghhhhh...tips, någon?


                                                                          




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0