Årets ämnen i korthet


Enligt mig är årets roligaste ämne: Biophysics! Äntligen får vi göra lite praktiska uppgifter.
Biophysics är roligt, praktiskt och framförallt annorlunda än allt annat vi läser.
Efter Biophysics kommer Biochemistry. Inte så praktiskt, en kul ändå.

Mest flummiga kursen: Medical Psychology.

"Lättaste" kursen: Medical Biology.

Intensivaste kursen: Neuroscience.

Mest detaljerade kursen: Physiology.

"Onödigaste" kursen: Parasitologin.

Tråkigaste ämnet i år var definitivt: Immunologin! Usch, blä, pest och pina!
Immunologikursen var bara en massa förkortningar, siffror, bokstäver...som jag till slut fick grepp om, och då var det mer acceptabelt ämne än vad jag ansåg från början.


Vad jag egentligen ville säga med inlägget var att; jag ska hem om 5 dagar!
Jag saknar ord för att beskriva hur jag mår just nu, men jag är uppfylld med någon slags energi, utmattning, glädje, nyfikenhet blandat med "jag-ska-hem" känslan. Jag fattar inte att det är sant, men jag ska hem! *ganska desperat*


                Jo, vi ser rätt desperata och frånvarande ut faktiskt...



Kommentarer
Postat av: Anonym

hej. jag undrar ifall du känner till några second hand affärer i gdansk? mvh maria

2009-04-02 @ 22:35:13
Postat av: Olivia



Hejsan, jag känner inte till någon second hand affär i Gdansk, men kolla min klasskompis blogg - hon har hittat en!



http://jnauska.webblogg.se/



2009-04-02 @ 22:44:46
URL: http://angel99procent.blogg.se/
Postat av: Miss F

haha...du kommer hem, och jag åker iväg!

p.s krister är nog the-one-and-only, som både är frånvarande och närvarande ndg bilden iaf ;)

2009-04-03 @ 17:11:02
Postat av: Karin

Ja! Ni kommer hem! :) Kram

2009-04-04 @ 09:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0