Final lap


I´m back.

Gdansk är vackert och soligt. Jag har ändå saknat skolan och staden litegrann. Först är man ledsen för att man lämnar sin familj och sitt hem i Sverige, men sedan accepterar man läget snabbare än man tror. Det är fantastiskt vad människan är anpassningsbar.

Nu börjar den sista och antagligen tuffaste perioden i skolan detta år, men sett från den ljusa sidan är det bara 10 veckor kvar tills det är sommarlov!

Jag håller på att packa upp allt jag tog med mig från Sverige, och rensa bort lite av det gamla; handdukar, porslin, kläder. Jag vägrar samla på mig prylar! Solen börjar nå oss på tredje våningen, och idag har vi sista Biochemistry-labben för i år. Återstår gör en 4h lång seminar och en deltenta i Biochemistry, en tenta i Physiology samt några enstaka lektioner i diverse ämnen. Därefter har vi exam-period!

Batterierna är fulladdade.
Nu gäller det att planera dessa 10 veckor, så man jämt använder batterierna utan att ladda ur de för snabbt. Jag ska varva skola och plugg, med träning, bättre kost och trevliga stunder.

Reflektion över dåtid är bra.
Undran över framtid kan vara bra.
Men det bästa är att vara här och nu.







Kommentarer
Postat av: H

GoGoGo! Valkommen tillbaks du med :)

2009-04-20 @ 14:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0