En hektisk dag

Idag var det en hektiskt dag.

På morgonen när jag kollade min mejl, hade min mamma skrivit värsta uppsatsen på vad jag ska köpa med mig hem till Sverige. Problemet var bara att jag inte betalt för något bagage, för vi ska ju "bara" hem 1 vecka. Det löste sig snabbt, för jag kan transportera mammas beställningar i Carolinas väska eftersom både jag och hon ska till Stockholm. Då var det bara att ta sig samman och kasta sig ut bland Gdansk olika affärer: 1kg korv av ena sorten, 2kg korv av andra sorten, massa andra köttiga produkter och andra spännande grejer som jag inte ens tittar på...och sent på kvällen är vi tillbaka i studenthemmet. Min Pappa och Morfar fyller 140år tillsammans, och vi ska ha en fest för de den 27/9 - därav alla polska varor. Mamma vill bjuda de svenska gästerna på något annat, än svensk kallbuffé. Vad gör man inte för att gästerna ska trivas?! Jag springer liksom runt i Gdansk flera timmar på andra sidan Östersjön, offrar timmar av mitt sommarlov, för att köpa flera kilo utsökt skinka, korv och andra köttprodukter som sedan ska knökas ner i Carolinas bagage och flygas ner till Sverige. Vad skulle vi ha gjort utan dig och din väska, Carolina?! :)

Lunch blev det på IKEA, för jag ville köpa en hylla som ändå inte fanns där. Grr!
Nu ska jag köpa den i Sverige istället, när jag kommit hem, och släpa med den till Polen. Yeay!

Jag avslutar inlägget med en av mina favoritdikter:

"Vår kärlek var som elden. Vi stormade oss fram.
Vi tände liv i glöden, Vi tände och vi brann.
Men kärleken mojnade sakta.
Och elden den tog slut.
Kvar fanns bara askan, av det som fanns förut.
Men kanske under askan, en liten glöd finns kvar?
Och kanske vinden blåser, liv i det som var?"





Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Evy

det låter helt galet att du fick springa runt o köpa massa korv..men jag säger bara det. polsk korv är av den bästa sort!

2008-09-24 @ 16:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0