Uppskatta det liv du har!

Man övertygar sig själv om att livet kommer att bli bättre efter att man gått klart utbildningen, efter att man har fått jobb, efter det att man gift sig, fått barn och sedan fått ett till. Sedan är man frustrerad över att barnen inte är gamla nog att vara mer tillfreds. Efter det så är man frustrerad över att man har tonåringar man måste klara av att hantera. Man intalar sig själv att livet kommer att bli fullkomligt när ens partner skärper till sig, när man skaffar en bätte bil, när man kommer iväg på den där resan som man har pratat om i flera år.

Ditt liv kommer alltid vara fullt av förändringar. Det är bäst att erkänna för sig själv och bestämma sig för att vara lycklig ändå. Lycka är vägen. Så, värdesätt varje ögonblick du har. Planera inte hela livet framöver, utan lev i nuet istället!

Och kom ihåg att tid inte väntar på någon. Så, sluta vänta ...

Tills du klarar tentan.
Tills du klarar utbildningen.
Tills din bil är färdigbetald.
Tills du skaffar ett hem.
Tills du får barn.
Tills barnen flyttar hemifrån.
Tills du går ner 10 kg.
Tills du blir gift.
Tills du går i pension.
Till årstiderna ändras.
Tills du dör...

Sanningen är att det inte finns ett bättre tillfälle att uppskatta livet än just nu.
Om inte nu, så när?




Kommentarer
Postat av: Klara

Hej, jag har en fråga. Jag ska börja plugga medicin i gdansk snart och undrar hur man för över pengarna för hyran till hostelets bankkonto? Är det något speciellt med internetbanken man behöver fixa innan man kan göra det? Och kan man skicka pengar i euro/zloty även om allt är i svenska kronor på banken? (Jag har säkerhetsdosa så jag kan överföra pengar.) Tacksam för svar :D

2008-09-18 @ 01:36:51
Postat av: Olivia

Hej!



Vad kul att du ska börja i Gdansk! :)



Jag har SEB och med Internetdosan gör en sk. utlandsbetalning. Där man kan välja valuta man ska betala i. Tror inte du ska behöva fixa något, bankerna har utlandstjänst. Det är lätt som en plätt! :)

2008-09-18 @ 08:54:31
URL: http://angel99procent.blogg.se/
Postat av: Klara

Okej, vad bra :D tack för att du tog din tid och svarade. Grattis förresten =)

2008-09-18 @ 10:50:13
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-18 @ 10:53:52
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: Olivia

Jag har ju "all tid i världen",nu efter tentorna. Det känns så skönt att bara få göra det man vill. =)

2008-09-18 @ 18:10:38
URL: http://angel99procent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0