Sill-fight i Stockholm


Nu är jag i Stockholm och har det mer än trevligt!
Men innan det blev så här trevligt, fick jag kämpa mig igenom ett helvete. Dagen innan vi lämnade Gdansk, fick jag mejl av min mamma där hon beställt massvis av polska korvar, pålägg och sill som jag skulle köra ner till Göteborg. Som den snälla dotter jag är, så gjorde jag vad jag kunde för att uppfylla mammas önskan. Jag packade alla produkter och tog taxin till flygplatsen. Flygresan till Stockholm gick bra, och sedan skulle vi hämta upp väskorna. Här startade helvetet!

Eftersom jag inte hade betalt för att ha bagage (eftersom jag bara skulle ner för att klara Anatomin, och direkt hem sedan) fick jag låna Carolinas bagage. Väl framme i huvudstaden, har hela 1liters plastbyttan med sill i olja spruckit och flutit ut i Carolinas väska!! Det luktar snusk-sill, det är oljefläckar på hela väskan och jag bara rusar till toaletten för att rädda situationen.  

Vi hade fixat skjuts med Isabelles föräldrar, som står och väntar på oss utanför. Carolina och jag skurar fisk-äcklet på toaletten i Skavsta medan folk passerar in och ut och funderar vad det är som luktar illa....
Stress, stress, mera stress och tillslut lyckas jag äntligen slänga in den inoljade väskan i Isabelles föräldrars finfina bil. Där ligger sillen och guppar i 1h. Isabelles föräldrar var jättesnälla, trots min lite underliga incident. Vi blir avsläppta, köper SL-kort och möter Rima på T-centralen. Vi promenerar, äter, tar foton och umgås. Mot kvällen åker vi till hennes föräldrar, där hela släkten är på besök. Familjen är jättesnäll, och alla är glada och positiva. Underbart!

Nu sitter jag hemma hos Caroline och Leo.
Vi har precis kollat klart en film. Innan det blev det middag: brushetta och kantarellsoppa som Carolina själv tillagat. Till råga på allt blev det hemmagjord Sangria, Tobleroneglass med chokladsås, godis, Pringles och Frödinge chokladkaka. Jag frågade Carolina:

- Skulle du ta illa upp, om jag kräktes upp allt jag åt?

Carolina förstod nog vad jag menade.

Tillslut satt vi där i bäddsoffan. Glada, nöjda, illamående och tjocka.
Detta är mitt sommarlov!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0