Blandade känslor

Haha...vill egentligen börja lipa, för det finns verkligen ingenting att skratta åt! På anatominprovet frågar de efter "name on cranial nerve and roman number" och jag förvränger allt och skriver inget namn men istället "latin numbers" - något liknande eller tvärtom?!!

Känns som folk går vidare, jag är "left behind all by myself" och jag känner mig lite övergiven. För det är ju inte så att man suttit och petat sig i naveln hela sommaren! Jag har ju pluggat hårt, likadant som alla andra. Ingen kommer oförberedd till en anatomitenta och hoppas på det bästa...! Till och med Krister pluggade i somras! Hejja dig, Krister!

Jag gav upp sommarjobbet, så jag har inga pengar.
Jag gav upp sommarlovet, så jag är inte utvilad.
Jag gav upp mina vänner, för att klara anatomin.
Och jag klarade inte anatomin.

Jag skulle nog vara ganska nöjd om jag höjde mig ordentligt, men nej nej! Jag fick nästan likadant resultat den här gången, efter att ha pluggat under sommarlovet, som jag fick på Final Exam då jag knappt pluggade 3 dagar. Och om inget annat, så känns just detta hemkst jobbigt. Jag insåg att 3 dagars plugg inför Final Exam inte skulle räcka långt, men nu när jag gett upp allt "skojj" och pluggat effektivt så räcker det fortfarande inte...jag börjar känna mig lite desperat.

Jag fortsätter klättra.
Jag vänder mig om och ser många lyckliga ansikten.
Jag hör folk skrika och dansa av glädje.
Jag önskar att jag vore en av de. Men det är jag inte.

Är jag dum? Nej.
Är de smartare än mig? Nej, inte det heller....

Over and Out.








Kommentarer
Postat av: Linda

Nej vad jobbigt för dig! Vad kommer hända nu? Får du göra om provet igen eller gå om? Snällt om du svarade här. Beklagar verkligen.

2008-09-05 @ 13:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0