Anatomiplugg vs. mobilgaranti

Bra fråga: varför ska min mobil gå sönder en vacker dag som denna?
Bättre fråga: varför ska min garanti gå ut just imorgon, så jag måste springa och leta efter Nokia-service i Gdansk, istället för att plugga anatomi?

Jag skulle bara springa iväg snabbt och lämna in mobilen på lagning. Om snabbt innebär 4h, så är jag nöjd idag. Men för mig är det bortkastad pluggtid! Jag mår inte bra.

Nu försöker jag "hets-plugga" in de 4 timmarna jag missade under dagen, nu - när jag är som tröttast. Här sitter jag och kämpar med min favoritdel "Head & Neck", otroligt roligt men ändå jobbigt. Och framför allt mycket!

Nu ska jag återgå jag till mitt "arbete". Jag borde ju får OB-tillägg, tycker man. Inte sant?! Krister tillägger: "Polska arbetare jobbar ju nästan gratis...".

Ett internt skämt.
Vi tittar på varandra och skrattar båda två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0