Varför ska det vara så omständigt att borra 2st hål i väggen??


En dag bestämde jag mig för att köpa en hylla till rummet.
Jag åkte på en heldags-utflykt till IKEA i Gdansk, för att konstatera att de inte har den färgen som den svenska kollektionen haft sedan generationer, nämligen ek.

Efter anatomin, åkte jag hem till Sverige för att ha min välförtjänta semester i 1vecka. Självklart skulle det fixas 1000 saker under min kortkorta semester, som bara blev kortare och kortare...ja, nästan obefintlig. Hur som helst, jag skulle köpa hyllan från IKEA. Det fanns där, jag köpte den och vi åkte tillsammans till Gdansk glada och nöjda.

Fastän jag behövt köpa hyllan i Sverige, är det egentligen här det omständiga börjar.
Jag ber vaktmästaren om att hänga upp hyllan. Han kommer och säger att han inte får borra något, förrän kierownik (manager över hostels) godkänt detta. Nästa dag ber vi kierownik godkänna det, men han hinner inte. Så det går ytterligare några dagar och det är kaos i rummet. Jag har förberett allt i rummet för att det ska vara lätt för vaktmästaren att borra, samtidigt som jag inte vill ha "borr-damm" över mina saker. Sängen står nu mitt i rummet, tvätten hänger överallt, våra matvaror är spridda.

Till slut kommer kierownik och godkänner, men bara 2st hål får borras i väggen till en hylla som har 4st hål???! Vaktmästaren kom äntligen i förrgår, för att konstatera att han inte har plastpluggar som behövs för att borra fast skruvarna i väggen. Nu ligger det "borr-damm" överallt, sängen står fortfarande i mitten av rummet, matvarorna och tvätten hänger fortfarande "huller-om-buller" på skåpen i rummet. Önskar bara min Pappa kunde komma hit med sin feta borrmaskin och fixa eländet på 2sekunder!

Varför är det så omstädning att få saker fixade här i Polen??!

Jag struntar i kaoset, i "borr-dammet" och allt annat omkring. Min "biochemistry-bok" som jag beställde skulle vara här förra veckan i onsdags, men den är fortfarande inte här!! Whatever...

Dessutom verkar saker och ting gå emot mig just nu:
- kameran visar ett annat foto än det jag tog
- det går inte lägga upp en enda bild på bloggen
- datorn hänger sig och slutar fungera med jämna mellanrum
- hårddisken med alla viktiga dokument och skolmaterial gick sönder helt plötsligt

Men jag ger mig inte! Jag försöker vara lugn. Jag börjar långsamt  lära mig att ta dagen som den kommer och inte bry mig så mycket om allt. Numera försöker jag strunta mer i saker.

Det måste man göra här för att orka!
Och orka, det ska man!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0