Class of 1948, AWF Warszawa


Snart har jag äntligen fixat alla mina kursböcker! Egentligen kan man säga att jag redan gjort det, men på onsdag kommer den sista av de: "Harper´s Biochemistry". Om jag kommit in i plugget än? Nej.
Men det ska bli så otroligt skönt att göra det. Jag vill så fort som möjligt komma in i mina rutiner: vad, när och hur jag ska plugga, mina joggingrundor i tanttempo, läggdags, frukost/lunch/middag - ja allt! Vill bara bli en robot ett tag framöver och bara "flowa" med mitt schema, för det blir så mycket lättare då. Alldeles strax ska jag gfixa ett shema.

Igår hade jag det trevligt hos Rima, medan Krister festade på Medyk. Vi kom i säng 03:30, så jag är allt annat än pigg idag. Krister sover fortfarande och det gör resten av vår korridor med.

På schemat idag står det: hämta Morfar från flygplatsen, köpa tågbiljett till han och skicka iväg han med tåget till Warszawa imorgon. Min Älskade Morfar gick det första året som började på AWF (University of Physical Education) i Warszawa, efter att II världskriget tagit slut. Nu har det gått 60år sedan dess, och de som överlevt fram till idag ska ha en återträff. Måste vara en märklig känsla?!

Han var tränare för det polska damlandslaget i volleyboll, och ledde tjejerna hela vägen till OS-medalj i Mexiko 1968.

Hejja Morfar, jag är mäktigt stolt! Min kärlek till Dig är obeskrivlig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0