Ett kapitel stängs. Ett nytt börjar.


Okej, då var det bestämt. Vi ska sälja vårt hus!

Huset som jag är uppvuxen i, där jag tillbringat mina barndomsår, där morfar lärde mig cykla, där vi klättrade i trädet på sommaren och plockade bigaråer, där vi lekte kurragömma, där vi byggde kojjor, där vi gick på styltor runt trädgården, där vi hade Halloween fester och andra kalas...allt det kommer nu vara historia.

Å ena sidan känns det jobbigt att lämna allt det bakom sig, å andra sidan börjar ett nytt kapitel. Det är jobbigt att lämna minnen, men man kommer snart att ha nya. Vi människor har så lätt att binda oss till det materiella, det är så fel. Istället ska man binda sig till det som är kärnan i våra liv. Det som är och förblir: familjen!

Vi ska flytta kring jul. Nu börjar jag bli sentimental.
Detta kanske låter helt galet, men jag tänker definitvt ha en stor avskedsfest för det gamla huset. För ett gammalt kapitel. För allt bra och dåligt som hänt där. För det som varit och det som komma skall. För all historia som sitter skriven i de fyra stumma väggarna.


Huset och trädgården sett uppifrån.



Nere vid vattnet.



Vid bryggan och bastun.



Pianot som numera har tystnat, i vardagsrummet.



Huset sett ifrån trädgården.



Fontänen, som gav en känsla av lung och ro....


Ett kapitel stängs.
Och det är här det nya börjar.
Det ska fixas, målas, renoveras, slitas.
Fastän det kommer att bli jobbigt en tid framöver.
Jag kan inget annat än att se fram emot det!






Kommentarer
Postat av: Didka

Jag började gråta, men visst är jag en del av de huset. Fast du har ju levt 6år där, mer än mig...

2008-10-09 @ 18:44:09
Postat av: E

Åh så fint det gamla huset är!

2008-10-12 @ 11:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0