Kan man springa ifrån sig själv?


Just nu känner jag mig så stressad. Det har snart gått 2 veckor i skolan och jag vet fortfarande inte hur jag ska komma igång med årets ämnen.

1) Physiology-boken är bra och pedagogiskt skriven, den är lättläst men det tar ändå 100år att komma igenom ett kapitel. Har jag verkligen den tiden?

2) Neuroscience lecture är fortfarande inte uppe på vår interna skolsida, trots att föreläsningen var igår eftermiddags. Vilken bok ska man köpa; en som är rekommenderad (Clinical Neuroanatomy and Neuroscience) eller en som är lättläst och lättförstådd (Basic Clinical Neuroanatomy)? Eller kanske ytterligare en annan; Board Review Series Neuroanatomy?

3) Biochemistry, frågetecken? Har egentligen inget mer att säga. Hur pluggar man detta ämne? Återigen samma problem, med bok; ska man läsa Champe/Harveys Biochemistry som är lättare att förstå eller den krångliga, tråkiga och rekommenderade Harper´s Biochemistry?


- Hur gör ni?


Jag vet ju att Ni redan satt igång och pluggar. På biblioteket, i bunkern, i studyroom, på era rum. Hejja på! Men hur gör ni? Vilka böcker tycker ni är bra? Antar att jag inte kommer få någon respons på detta inlägg ändå. Varför skulle folk bry sig om mig?! Ingen här bryr sig ju om någon annan. Alla är egon. Den ständiga kampen om överlevnad.


Ibland önskar jag att jag kunde vara barn igen. Jag stänger ögonen och drömmer mig bort.
Bort härifrån, bort från alla problem, bort från saker som jag stör mig på, bort från jobbiga tankar som ständigt rullar omkring i mitt huvud. Ibland vill jag bara vara för mig själv, jag vill inte prata med någon, jag vill inte se ansikten, jag vill inte att folk frågar mig saker, jag vill inte stöta på torra kommentarer eller folk som låtsas vara ens kompis på fyllan, jag vill inte att folk ska tycka synd om mig eller störa sig på mig. Ibland vill jag bara inte gå upp ur sängen, utan bara ligga där hela dagen och gråta och tycka synd om mig själv. Eller ta på mig joggingskorna, ta iPoden, sätta musiken på max och springa och springa och springa...springa bort från mig själv, känna mig fri och bara fly.

Utan varken mening eller mål.



 Jag och min syster, inför en uppvisning på Balettakademin i Göteborg.




Kommentarer
Postat av: Evelina

jag har fortfarande inte greppat om du har en eller fyra systrar:D

Jag läser Lippincott i Biochem först sedan tar jag Harper(hatar den boken, assvår) men det är lättare då. Physion..ja det tar en evighet att läsa dem kapitlena men man får väl tvinga sig och tänka VARFÖR blir det sådär? i varje mening så ska det väl gå bra.

I Neuron ska man mest gå efter lectures, men jag läser i den vita boken med en skalle på(den är blandad superenkelt med supersvårt, kass bok) så jag vet inte riktigt där än.

Men annars;)

2008-10-09 @ 00:53:51
Postat av: Ewa

Jag gor typ som evelina! Men for neuron laser jag Basic clinical, tycker arets arets rekomenderade bok ar valdigt svarlast och sen sjalvklart lectures da! Physion ar det bara att lasa och foroska forsta, skriva anteckningar och lasa IGEN :) Vi far val se hur det gar!

2008-10-09 @ 14:48:33
Postat av: Olivia

Tack Tjejer! :)

2008-10-09 @ 16:00:31
URL: http://angel99procent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0